اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 1 بهمن 1398 / کد مطلب: 13712 / نظرات: 0


۱۷ واحد جدید فناور در دانشگاه حکیم سبزواری پذیرش شد


۱۷ واحد جدید فناور در دانشگاه حکیم سبزواری پذیرش شد
۱۷ واحد جدید فناور در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری طی سالجاری پذیرش و ثبت شده است.

مدیر مرکز رشد، توسعه و انتقال فناوری دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این واحدها در زمینه ساخت تجهیزات دندانپزشکی و توانبخشی ایرانی، تولید ژئوپارک کارآفرین و فناورانه و ساخت گلخانه مدرن هوشمند نسل چهارم فعالیت می کنند.
دکتر ریحانه صباغ زاده افزود: همچنین تهیه فتوکاتالیست مبتنی بر اکسید تنگستن برای تبدیل گاز نیتروژن به آمونیاک، تولید کود سولفات آمونیوم، تولید سم ارگانیک از پسماندهای زعفران و نانو ذرات سبز و  تولید و ساخت دستگاه جوجه کشی از دیگر ایده های واحدهای جدید فناور دانشگاه حکیم سبزواری است.
وی اضافه کرد: هم اینک ۳۶ واحد فناور در مرکز رشد این دانشگاه فعالیت دارند که برخی از این واحدها به مرحله تولید انبوه محصول رسیده اند.
مدیر مرکز رشد، توسعه و انتقال فناوری دانشگاه حکیم سبزواری گفت: مرکز رشد به منظور حمایت از کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی تأسیس شده است و با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه ایجاد شرکت‌های جدید را فراهم می‌کند.
صباغ زاده افزود: این مرکز زمینه پذیرش واحدها را فراهم کرده و با دادن امکانات به صاحبان ایده و برگزاری کلاسهای آموزشی، مشاوره و بازاریابی شرایط تجاری سازی طرحها را هموار می سازد.
مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه حکیم سبزواری اواخر سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسید و تاکنون اساسنامه، برنامه کاری پنج ساله، ساختار و آیین نامه ها و شورای مرکزی این مرکز به تصویب رسیده است.
دانشگاه حکیم سبزواری جزء ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی و ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.