اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 30 فروردين 1399 / کد مطلب: 14079 / نظرات: 0


بلایای طبیعی ۵۵۰ میلیارد ریال به کشاورزی داورزن خسارت زد


بلایای طبیعی ۵۵۰ میلیارد ریال به کشاورزی داورزن خسارت زد
مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: بر اثر جاری شدن سیل، ریزش تگرگ و سرما طی دو هفته گذشته افزون بر ۵۵۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شده است.

علی‌اصغر امانیان افزود: حوادث طبیعی به بخش های زراعی، باغی، دام و طیور، آبزیان، ساختار فنی و زیر بنایی کشاورزی، قنوات و سامانه های آبیاری داورزن خسارت زده است.
وی اضافه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و وقوع حوادث طبیعی زیاد، بیمه محصولات کشاورزی کمک بزرگی برای جبران خسارت بهره برداران و تولیدکنندگان است.
مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: این شهرستان با کشت گیاهانی همچون "فلفل، شیربادیون، مرزه، شوید، خاکشیر، کنجد، زیره سبز، آویشن، رازیانه، گل گاوزبان، نعنای فلفلی، گل محمدی، شیرین بیان و خارشتر" یکی از قطب‌های تولید گیاهان دارویی در خراسان رضوی محسوب می‌شود.
سطح زیر کشت محصولات کشاورزی داورزن ۲۰ هزار هکتار شامل ۱۷ هزار هکتار کشتزار و سه هزار هکتار باغ است.
چهار هزار و ۷۵۰ بهره‌بردار در حوزه کشاورزی، باغداری و دامپروری داورزن فعال هستند و به این ترتیب شغل ۸۵ درصد جمعیت این شهرستان کشاورزی و دامداری است.
مرکز شهرستان ۲۱ هزار نفری داورزن در فاصله ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

این شهرستان که تا سال ۱۳۹۱ یکی از بخش‌های شهرستان سبزوار بود هم‌اینک مرکب از دو بخش مرکزی و باشتین، ۴۰ روستا و  ۱۸ هزار نفر جمعیت روستانشین است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.