اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 22 تير 1399 / کد مطلب: 14262 / نظرات: 0


افزون بر ۵۰۰ تن زیره در خوشاب تولید شد


افزون بر ۵۰۰ تن زیره در خوشاب تولید شد
 مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: امسال از سطح زیرکشت یک هزار و ۷۷۰ هکتار زیره سبز در این شهرستان خراسان رضوی ۵۵۰ تن محصول برداشت شد.

ابراهیم رودسرابی افزود: اقلیم مناسب خوشاب مستعد کشت گیاهان دارویی است و این شهرستان از نظر سطح زیرکشت و تولید زیره دیم جایگاه نخست را در خراسان رضوی دارد.
وی ادامه داد: فصل رشد کوتاه، نیاز کمتر به آب، اشتغال‌زایی و قیمت مناسب از عوامل رغبت کشاورزان خوشاب به کشت زیره است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: کشت زیره در شهرستان خوشاب با توجه به شرایط آب و هوایی، نوع بستر و شرایط اقلیمی منطقه از اهمیت بسیار برخوردار است و به دلیل خاصیت دارویی درآمدزایی مناسب برای تولید کنندگان و بهره‌برداران به وجود آورده است.

زیره یکی از مهمترین انواع گیاهان دارویی کشور است که به سبب اهمیت و خواص دارویی، درمانی و نقشی که در ارزآوری دارد به عنوان طلای سبز شناخته می‌شود.
از خواص این گیاه می‌توان به ضد سرطان، باکتری، میکروب، آنتی اکسیدان و مفید بودن آن برای گرفتگی قلب، تقویت کننده قوای جسمی و جنسی، اشتها آور و شیرافزا بودن اشاره کرد و کاربرد زیره در تولید دارو نشان از اهمیت و نقش آن در تامین سلامت و درمان دارد. 
شهرستان خوشاب با بیش از ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و ۲ رودخانه دائمی، یکی از قطب‌های کشاورزی در غرب استان خراسان رضوی است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.