اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 29 مهر 1400 / کد مطلب: 14631 / نظرات: 0


نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی داورزن ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد


نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی داورزن ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
فرماندار داورزن گفت: نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی، به عنوان بزرگترین طرح سرمایه‌گذاری در این شهرستان که با هدف افزایش ظرفیت تولید برق و توسعه اقتصادی و اشتغالزایی منطقه ایجاد می‌شود، ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسین اسداللهی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی کشور از عملیات اجرایی این نیروگاه اظهار داشت: نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی داورزن، از شهریور ۱۳۹۸ در بخش باشتین و در گستره ۴۰ هکتار عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: این نیروگاه از پروژه های مهم استان است و ایجاد آن بر پایه اولویت‌های وزارت نیرو برای تامین برق مورد نیاز منطقه و کشور، با هدف پایداری بخشی و تامین نیاز شبکه سراسری برق طراحی و اجرایی شده است که بر تسهیل و تسریع روند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی شهرستان داورزن نیز مستقیم و غیرمستقیم تاثیر مثبت خواهد داشت.

فرماندار داورزن گفت: عملیات اجرایی نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی از ابتدای شهریور سال ۹۸ آغاز شده است و اکنون در مجموع ۳۳ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

اسداللهی افزود: عمده منابع مالی این پروژه ارزی به مبلغ ۲۹۰ میلیون یورو بوده که حدود ۲۰۰ میلیون یوروی آن از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی تامین شده است و دلیل تاخیر در اجرا و بهره برداری پروژه نیز مشکلات نقدینگی از جمله عدم گشایش ال سی بوده است.

فرماندار داورزن با اشاره به سفر مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی کشور و مدیران سرمایه گذار و پیمانکار این پروژه نیروگاهی به این شهرستان تصریح کرد: با پیگیری های مستمر نمایندگان منطقه در مجلس شورای اسلامی و تصمیمات اتخاذ شده؛ پیش بینی می شود واحدهای گازی این نیروگاه تا تابستان سال آینده وارد مدار بهره برداری شود.

اسداللهی اظهار داشت: اشتغال در دوره ساخت این نیروگاه حدود ۳۵۰ نفر است که در دوره بهره برداری به حدود ۷۶ نفر می رسد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی نیز گفت: واحدهای گازی نیروگاه سیکل‌ ترکیبی سربداران در شهرستان داورزن، به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات در سال ۱۴۰۱ وارد مدار می شود.

محسن طرزطلب افزود: این مجموعه با برخورداری از ۲ واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی، با ۲۹۰ میلیون یورو هزینه در حال ساخت است.

وی ادامه داد: افزایش تولید و پاسخگویی به رشد فزاینده بار در شمال‌ شرق کشور، بالا بردن راندمان نیروگاه و دستیابی به صرفه‌ جویی حداقل ۲۶۵ میلیون مترمکعب سوخت در سال برای هر واحد بخار، از جمله اهداف اجرای این پروژه ۴۰ هکتاری است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.