اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 2 دي 1401 / کد مطلب: 14790 / نظرات: 0


۱۴۰۰ تن فلفل قرمز در داورزن خراسان رضوی تولید شد


۱۴۰۰ تن فلفل قرمز در داورزن خراسان رضوی تولید شد
 مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: با پایان فصل برداشت محصول، هزار و ۴۰۰ تن فلفل قرمز از کشتزارهای این شهرستان خراسان رضوی برداشت و روانه بازار شد.

علیرضا دلبری  اظهار داشت: سطح زیر کشت فلفل قرمز این شهرستان در سال جاری ۴۰۰ هکتار بود که به طور میانگین از هر هکتار ۳.۵ تن محصول برداشت شده است.

وی افزود: شهرستان داورزن به لحاظ سطح زیر کشت و میزان برداشت، قطب تولید محصول فلفل است و بدین لحاظ در ردیف رتبه های نخست در سطح کشور قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن با اشاره به فعالیت کارگاه های فلفل کوبی در این شهرستان گفت: عمده فلفل تولیدی شهرستان داورزن به مصرف داخلی می رسد اما بخشی از آن نیز به کشورهای منطقه صادر می شود.

فلفل قرمز به صورت تازه، خشک، رب فلفل و نیز خوابانده شده در سرکه و نمک استفاده می شود و این گیاه پایه اصلی سس های تند است.

این محصول به دلیل داشتن ویتامین ث زیاد، خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و ایمنی بدن را افزایش می دهد و اثر شیمیایی موادی را که به بافت‌های بدن آسیب می‌رسانند، خنثی می‌کند.

این ماده غذایی که حاوی کالری بسیار کمی است، برای قلب و عروق مفید است، فرایند هضم غذا را تسهیل کرده و سبب افزایش استحکام لثه ها و دندان‌ها می شود.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: داورزن قطب کشت و تولید گیاهان دارویی در خراسان رضوی است و وسعت کشتزارهای گیاهان دارویی این شهرستان به سه هزار و ۱۶۲ هکتار می رسد.

دلبری افزود: ۱۷ گونه گیاه دارویی در این شهرستان خراسان رضوی کشت می‌شود که پارسال از کشتزارهای این حوزه پنج هزارو ۱۷۴ تن محصول برداشت و روانه بازار شده است.

حدود چهار هزار بهره بردار در بخشهای کشاورزی، باغداری و دامپروری داورزن فعالیت دارند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.