اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 خرداد 1402 / کد مطلب: 14997 / نظرات: 0

فرماندار:


مشکل کمی ساعت پخت نانوایی‌های ششتمدبرطرف شد


مشکل کمی ساعت پخت نانوایی‌های ششتمدبرطرف شد  فرماندار ششتمد خراسان رضوی گفت: ساعت کار برخی نانوایی‌ها در این شهرستان با هدف تامین سریع‌تر نان شهروندان، شکستن شلوغی‌ خبازی‌ها و کاهش زمان انتظار مردم در صفوف دریافت نان افزایش یافت.

حسین ایثارگر  اظهار داشت: بر این اساس علاوه بر تاکید بر پخت نان باکیفیت، توصیه لازم به برخی نانوایی ها شده تا فعالیت خود را از یک نوبت به ۲ نوبت و برخی دیگر از ۲ نوبت به سه نوبت افزایش دهند.

وی افزود: همچنین برای افزایش سهمیه آرد برخی از نانوایان که به دلیل مشکلات سامانه "نانی‌نو"، با کسر سهمیه مواجه شده بودند، پیگیری های لازم انجام گرفته و ساعات کاری نانوایان نیز برای رفاه حال مردم ششتمد افزایش یافته است.

فرماندار ششتمد گفت: همچنین پیرو بازرسی های محرمانه در روزهای اخیر، فروش آرد خارج از شبکه از یک نانوایی شهر ششتمد و نیز روستای "مِچ" کشف و ضبط و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

ایثارگر افزود: هر واحد نانوایی موظف به پخت ۲۰۰ قرص نان در هر ساعت است که در صورت هرگونه تخلف و کم کاری و کیفیت نداشتن نان، شهروندان می توانند مراتب را به سازمان جهاد کشاورزی اعلام کنند.

وی ادامه داد: با نظارت مستقیم شهروندان و بازرسان جهاد کشاورزی، به تخلفات حوزه نانوایی ها خیلی سریع رسیدگی شده و با آنان برخورد قضایی صورت می گیرد و همچنین به جهاد کشاورزی تاکید شده تا به صورت مستمر و روزانه بر عملکرد نانوایان نظارت کند.

فرماندار ششتمد گفت: دبیر کارگروه آرد و نان فرمانداری نیز به صورت ویژه ماموریت یافته تا زمان رفع مشکل شهروندان، همکاری لازم را با جهاد کشاورزی به منظور نظارت بر عملکرد نانوایان داشته باشد.

رییس اتحادیه نانوایان شهرستان‌های سبزوار و ششتمد پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که ازدحام و شلوغی صف برخی نانوایی‌ها در شهرستان ششتمد، ارتباطی با سهمیه آرد و تولید نان ندارد، چرا که میزان تولید نان بیش از سرانه جمعیتی مناطق در نظر گرفته شده است.

حسین درفشه افزوده بود: بر مبنای فعالیت سامانه "نانی‌نو"، میزان پخت سهمیه آرد نانوایان به صورت هوشمند مشخص است که هر نانوایی چه میزان نان پخته و به فروش می‌رساند که یکی از مشکلات در این مسیر که منجر به کسر سهمیه آرد برخی نانوایی ها می شود، محاسبه نکردن تراکنش کارت های تکراری و نیز کسر سهمیه به سبب فروش نان های با حجم زیاد برای مجالس و غذاخوری ها است.

ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری مشهد قرار دارد که بیش از ۳۰ نانوایی یارانه‌پز در این شهرستان فعالیت دارند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.