اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 خرداد 1402 / کد مطلب: 15000 / نظرات: 0

معاون اجتماعی استاندار خراسان رضوی:


سازش متقاضیان طلاق در سبزوار بیش از میانگین کشوری است


سازش متقاضیان طلاق در سبزوار بیش از میانگین کشوری است معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: آمار سازش متقاضیان طلاق در شهرستان سبزوار، متاثر از راهنمایی‌های مراکز مشاوره، از میانگین کشوری آن بالاتر است.
حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان سبزوار افزود: میانگین سازش در مشاوره‌های قبل از طلاق و بازگشت دوباره زوجین به کانون خانواده در کشور کمتر از ۲۰ درصد است که این رقم در استان خراسان رضوی ۲۶ درصد است.

وی اظهار داشت: در شهرستان سبزوار سه مرکز مشاوره قبل از طلاق فعالیت دارند که میزان سازش در ۲ مرکز بالای ۳۰ درصد و در مرکز سوم ۵۳ درصد است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: این مراکز با هدف کاهش میزان طلاق در جامعه، در همه شهرستان‌های استان فعال شده است که این اقدام در کاهش آمار طلاق بسیار مؤثر بوده است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد همچنین با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: در نخستین سال اجرای این قانون، دولت ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای آن منظور کرده است که بدون شک با بسیج و بهره‌گیری ظرفیت‌های مردمی به اجرای موفق تر این طرح کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی بدون همیاری مردم توفیقی در خدمت ندارند، تصریح کرد: شاخص ارزیابی نهادهای دولتی، پای کار بودن و همراهی مردم است که لازم است مدیران برای کسب رضایت بیشتر مردم، پشت میزنشینی را رها کرده و به میان مردم بیایند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تقویت روحیه ایمان و امید، گفت: تقویت ایمان نیاز به اجرای طرح دارد چنانکه کم توجهی در حوزه ایمان، امید را در جامعه دینی و مذهبی متزلزل می‌کند.

وی افزود: سبزوار قطعه‌ای درخشان و پر افتخار در دامان خراسان است چنانکه بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران کنگره شهدای این منطقه، بازخوانی دقیق و جامعی از سیمای افتخارات سبزوار و چهره‌های درخشان و تمدن‌ساز آن بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: مردم سبزوار با تقدیم ۲ هزار شهید در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درخشیده‌اند و شهید الداغی، به عنوان نماد غیرت و شجاعت نیز در زمانی به شهادت رسید، که خیلی‌ها تحلیل‌ها و محاسبات دیگری داشتند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد سفر زائران حرم رضوی زمینی انجام می‌شود، گفت: جاده‌های سبزوار سهم عمده‌ای در رفت و آمد زائران امام رضا (ع) دارند که جاده کمربندی این شهر در مسیر جاده اصلی و پرترافیک مشهد - تهران نیازمند بهسازی و ساماندهی است.

سازش متقاضیان طلاق در سبزوار بالاتر از میانگین کشوری است

بیش از ۹۰ درصد متقاضیان سبزواری، وام ازدواج گرفتند

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز در الین نشست گفت: سال گذشته با پرداخت چهار هزار و ۶۵۷ فقره وام ازدواج توسط بانک‌های عامل شهرستان، بیش از ۹۰ درصد متقاضیان سبزواری از وام ازدواج بهره مند شدند.

حسین ابراهیمی کردیانی افزود: ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج پارسال در سبزوار پرداخت شد و هم اینک نیز هزار و ۲۴ پرونده مرتبط با ازدواج در انتظار دریافت تسهیلات بانکی خود هستند.

وی اظهار داشت: در چهارچوب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز کمیته‌های مرتبط در شهرستان سبزوار راه اندازی شده و اجرای برخی طرح‌های تشویقی و حمایتی همچون تسهیلات فرزندآوری و ازدواج شتاب گرفته است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: همچنین پارسال حدود ۶ هزار فرصت شغلی در رسته‌های مختلف در این شهرستان ایجاد شد که این میزان فراتر از آمار پنج هزار و ۶۰۰ نفر تکلیف شده به این شهرستان بود.

در نشست امروز شورای اداری سبزوار، که مزین به نام شهید "محمود دباغی مقدم" بود، از مادر گرامی این شهید والامقام قدردانی شد.

سازش متقاضیان طلاق در سبزوار بالاتر از میانگین کشوری است

شهید محمود دباغی مقدم، در مرداد ۱۳۶۷ و تنها چند روز پیش از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در منطقه شلمچه در جریان آخرین تلاش نیروهای اسلام برای پس زدن حمله نافرجام نیروهای حزب بعث، بر اثر برخورد گلوله به ناحیه گردن و سینه، به شهادت رسید.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.