اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 12 شهريور 1402 / کد مطلب: 15115 / نظرات: 0

علم‌الهدی:


مدیران انقلابی کار جهادی را تکلیف خود بدانند


مدیران انقلابی کار جهادی را تکلیف خود بدانند نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: ما یا به انقلاب اعتقاد داریم و یا نداریم اگر باور داریم که کار جهادی بر ما تکلیف می‌شود و باید برای مردم روز را از شب نشناسیم اما اگر باور نداشته باشیم، کار جهادی هم بی‌معنا خواهد شد و ثمره این وضع، روی کار آمدن مدیران غیرانقلابی است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: مدیران غیرانقلابی به جای گره‌گشایی از مردم به دنبال قدرت و ثروت خود هستند. بنابراین اگر انقلابی هستید، بدانید که انقلاب، عرصه مبارزه است و اگر یک زمان این مبارزه با طاغوت بود، امروز با استکبار جهانی و آن دسته از افرادی است که دل در گرو آن دارند.

وی با بیان اینکه در عرصه تعاون نیازمند اصلاح برخی قوانین هستیم ادامه داد: آن دسته از شرکت‌های تعاونی که در وضعیت بلاتکلیفی هستند باید سازمان‌دهی شوند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: یکی از چالش‌های موجود آن است که برخی تعاونی‌ها با یکدیگر هم‎پوشانی دارند و این موازی کاری، هم به خودشان و هم به سایر شرکت‌ها آسیب ‌زده است و اینجاست که می‌گوییم سازمان‌دهی ضرورت دارد تا اتاق تعاون پای کار بیاید و برخی شرکت‌ها را با هم ادغام کند و هم‌افزایی صورت بگیرد.

علم الهدی با بیان این که نظارت بر تعاونی‌ها باید بدون تعارف باشد افزود: اگر اتاق تعاون برپا کرده‌اید، باید با هر سوء استفاده کننده که در پوشش شرکت تعاونی به دنبال تضییع حقوق مردم است، برخورد کنید. به کارتان سرعت بدهید و در مسیر احیای حقوق مردم با هیچ‌کس تعارف نداشته باشید.

وی ادامه داد: اگر هر شرکت تعاونی که خلاف قانون عمل کرد و مال مردم را به نفع عده‌ای خاص به تاراج برد، با برخورد قاطع شما مواجه شود و حتی تا انحلال پیش برود، تخلف و بی‌قانونی برای سایرین به عادت تبدیل نمی‌شود و مدیران شرکت‌ها مقید می‌شوند حق و حقوق مردم را به‌طور کامل پرداخت کنند.

فعالیت بیش از ۷۵۰۰ شرکت تعاونی در خراسان رضوی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: در استان هفت هزار و ۵۴۹ شرکت تعاونی فعالیت دارند که خوشبختانه از ابتدای سال گذشته تاکنون، ارزش محصولات آنها در بخش صادرات به ۱۲۳ میلیون دلار افزایش یافته است.

محمدامین بابایی افزود: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲ هزار و ۶۵۷ فرصت شغلی جدید در بخش تعاونی ایجاد شده و به‌ همین موازات، اداره کل تعاون استان مصمم است تا به مطالبات کارگران نیز رسیدگی کند. به همین دلیل، تا به امروز ۲۲۹ نشست ویژه برای رسیدگی به اعتراضات کارگران در عرصه‌های مختلف تشکیل شده و ارتباط بی ‎واسطه مدیران اداره کل با بدنه کارگران استان همچنان حفظ خواهد شد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.