اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 23 شهريور 1402 / کد مطلب: 15131 / نظرات: 0


۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر سبزوار پرداخت شد


۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر سبزوار پرداخت شد  رییس اداره امور عشایری سبزوار گفت: ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش از ابتدای امسال به عشایر این شهرستان غربی خراسان رضوی پرداخت شده است.

حمید کیانی‌مهر روز  اظهار داشت: عمده این تسهیلات از طریق شرکت تعاونی عشایری برای تامین نقدینگی عشایر برای خرید دام، تامین علوفه و بهسازی اماکن نگهداری دام آنان تعلق گرفته است.

وی افزود: تسهیلات مزبور در قالب دامدارکارت، بند "ب" ماده ۵۲ و تبصره ۱۶ کمیته امداد امام خمینی(ره) برای خرید نهاده های دامی و تامین نقدینگی به عشایر ارائه شده است.

وی گفت: همچنین با هدف تامین نیاز خانوارهای عشایری به آرد برای پخت نان خانگی، طی این مدت ۲۸۵ تن آرد خبازی بین خانوارهای عشایری این شهرستان توزیع و هزار و ۹۰۰ مورد سوخت فسیلی سیلندر گاز نیز توزیع شده است.

رییس اداره امور عشایری سبزوار گفت: عشایر دامدار این شهرستان با تولید سالانه افزون بر ۸۰۰ تن گوشت قرمز، ۲۱ درصد گوشت این شهرستان را تولید می‌کنند.

عشایر سبزوار متشکل از هشت طایفه، ۷۰ هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز و حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر شتر در اختیار دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است و شهر و بخش روداب در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی سبزوار، کانون حضور و فعالیت عشایر این منطقه است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.