اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 19 آبان 1402 / کد مطلب: 15211 / نظرات: 0


نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سبزوار آماده بهره‌برداری است


نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سبزوار آماده بهره‌برداری است  نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: مرحله نخست نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی برق «ابن یمین» به عنوان یکی از اَبَر پروژه‌های این شهرستان اکنون آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهروز محبی نجم‌آبادی  در نشست خبری افزود: این نیروگاه پس از فرآیند «سنکرون» یا همگام سازی و اتصال به شبکه سراسری برق آماده ارائه خدمات است.

وی بیان کرد: نیروگاه برق ۵۴۶ مگاواتی سبزوار یکی از طرح های اساسی و زیرساختی منطقه غرب خراسان رضوی در راستای افزایش ظرفیت تولید برق به میزان ۳۶۰ مگاوات است که در ۲ مرحله اجرا می شود.
وی اظهار داشت: وزیر نیرو همچنین دستور تجهیز و اتمام واحد دوم گازی این نیروگاه را اعلام کرده است که با بهره برداری از آن، بخشی از ناترازی برق کشور برطرف می شود.
اختصاص سه هزار میلیارد ریال برای توسعه راه آهن سبزوار
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: طرح توسعه راه آهن این شهرستان به طول ۴۸ کیلومتر از ایستگاه «سلطان آباد» به شهر سبزوار یکی از مطالبات دیرین مردم منطقه است که بدین منظور ۵۶ سه هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
محبی افزود: با اختصاص این میزان اعتبار که در مرحله پایانی بروکراسی های اداری است، طرح اتصال راه آهن سبزوار به شبکه ریلی، به گام های پایانی نزدیک می شود.
وی تصریح کرد: همچنین در بودجه سال ۱۴۰۲ برای راه آهن سبزوار حدود ۹۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شد که در کمیسیون تلفیق بودجه این میزان به ۱۱۵ میلیارد ریال افزایش یافته است.
نماینده مردم غرب خراسان رضوی در مجلس در ادامه با اشاره به نهضت بهسازی و آسفالت معابر روستایی گفت: طی سال جاری ۵۰۰ هزار مترمربع صرف بهسازی، زیرسازی و آسفالت معابر مناطق روستایی حوزه انتخابیه از محل جذب و تامین قیر تهاتری و مصرفی شده است.
وی افزود: همچنین اجرای ۲۷ قرارداد بهسازی و روکش آسفالت راههای شریانی و اصلی این منطقه به میزان ۲۸۹ کیلومتر در حال اجرا است که وضعیت راهها در سبزوار را تا حدودی بهبود بخشیده است.

محبی تصریح کرد: همچنین ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای حوزه راههای روستایی غرب خراسان رضوی اختصاص و ابلاغ شده که از این محل جبران عقب ماندگی حوزه راههای روستایی شهرستان های منطقه تا حدودی برطرف می شود.

نماینده مجلس: نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سبزوار آماده بهره‌برداری است


پروازهای سبزوار بزودی برقرار می شود
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: پروازهای فرودگاه سبزوار از دی ماه سال گذشته تاکنون لغو شده است که با پیگیری ها صورت گرفته و اقدامات زیرساختی لازم وزیر راه و شهرسازی قول برقراری پروازها را به زودی داده است.
محبی نجم‌آبادی افزود: طی ۲ سال گذشته یک هزار میلیارد ریال صرف توسعه فرودگاه سبزوار شد، اما یکی از بهانه های اصلی شرکت های هواپیمایی در لغو پروازهای این فرودگاه، نبود دستگاه «ایر استارتر» بود که تجهیزات زمینی مورد نظر تامین شده است.
شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.