اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 22 آبان 1402 / کد مطلب: 15220 / نظرات: 0

برای نخستین بار،


گیاه دارویی انغوزه در جغتای کشت شد


گیاه دارویی انغوزه در جغتای کشت شد  سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان جغتای گفت: گیاه دارویی "آنغوزه"، برای نخستین بار در سطح ۱۰ هزار مترمربع از کشتزارهای روستای "آزادوار" این شهرستان خراسان رضوی کشت شده است.

علیرضا دلبری اظهار کرد: نیاز آبی کم، افزایش بهره وری، سوددهی بالا و امکان صادرات محصول از مزایای کاشت گیاه دارویی آنغوزه است.

وی افزود: هدف از کشت گیاهان دارویی همچون آنغوزه، حفظ آب و خاک منطقه برای جلوگیری از فرسایش خاک، استفاده بهینه از اراضی و امکانات موجود، کمک به رشد اقتصادی منطقه و جایگزین کردن محصولات اقتصادی کم‌آب‌طلب است.

گیاه دارویی آنغوزه بومی آسیای مرکزی خصوصا افغانستان و ایران است که عمدتا به صورت خودرو در سطح مراتع رویش دارد و از خواص آن می توان به اثرات آرام بخشی، محافظت از اعصاب، تقویت حافظه و کاهش فشار خون اشاره کرد.

شهرستان جغتای از قطب‌های مهم تولیدات زراعی، باغی و دامی خراسان رضوی است که سالانه افزون بر ۵۴۸ هزار تُن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در این منطقه تولید و از این طریق بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد عاید بهره برداران می‌شود.

جغتای با ۳۴ هزار هکتار کشتزار محصولات زراعی و باغی، یکی از مراکز اصلی تولید محصولات اساسی و راهبردی کشاورزی چون گندم، چغندرقند، ذرت، گردو، انگور، فلفل، زعفران و پسته در استان خراسان رضوی است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.