اخبار سبزوار پيام : عمراني





اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 21 فروردين 1403 / کد مطلب: 15321 / نظرات: 0


درخواست حدود یک‌هزار خانواده سبزواری برای دریافت زمین تایید شد


درخواست حدود یک‌هزار خانواده سبزواری برای دریافت زمین تایید شد  رییس اداره راه و شهرسازی سبزوار گفت: ۹۷۸ خانوار سبزواری متقاضی دریافت زمین در قالب طرح جوانی جمعیت واجد شرایط شناخته و تایید نهایی شدند.

محسن برزویی  افزود: این خانوارها متقاضی طرح سه و چهار فرزندی در گذشته در سامانه وزارت راه و شهرسازی نامنویسی کرده‌ بودند که روند اعطای زمین به آنها در دست اجراست و تاکنون تخصیص زمین به ۷۴۵ خانوار انجام شده است.

وی اظهار کرد: مکان واگذاری زمین به متقاضیان قانون جوانی جمعیت سبزوار در سایت ۱۱۴ هکتاری نهضت ملی مسکن به نام شهید مهدی ناصری در ضلع شرقی "توحیدشهر" سبزوار است که واحدهای آن به صورت تلفیق گروه ساخت و انبوه ساز ایجاد می شود.

وی افزود: اراضی طرح جوانی جمعیت باید با بیشینه مساحت ۲۰۰ متر و به صورت رایگان به خانواده های واجد شرایط واگذار شود اما در سبزوار به سبب محدودیت در تامین زمین، این زمین ها به صورت دونفره برای ساخت به واجدان شرایط واگذار و واحدهای مسکونی آن نیز توسط متقاضیان ساخته می شود.

برزویی گفت: چنانچه برخی متقاضیان زمین طرح جوانی جمعیت تمایل به واگذاری یک قطعه زمین ۲۰۰ متری تک نفره داشته باشند در مرحله نخست امکان آن در سایت نهضت ملی مسکن شهر "روداب" فراهم است اما لازمه اختصاص زمین تک نفره در سبزوار تامین زمین است که یکی از الزامات آن الحاق زمین به محدوده شهری است.

رییس اداره راه و شهرسازی سبزوار گفت: قانون جوانی جمعیت طرح تشویق جوانان برای ازدواج و تشویق خانواده‌ها برای فرزندآوری است که برای این موارد حمایت‌ها و تسهیلاتی منظور شده است.

به گزارش ایرنا، چهار سایت نهضت ملی مسکن در شهرهای سبزوار و "روداب" مشخص شده که فرایند آماده‌سازی آنها در حال اجراست.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.