اخبار سبزوار پيام : عمراني





اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 24 بهمن 1402 / کد مطلب: 15290 / نظرات: 0


۲ طرح درمانی و عمرانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بهره‌برداری شد


۲ طرح درمانی و عمرانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بهره‌برداری شد  طرح داروخانه تک نسخه ای بستری و نیز دیزل ژنراتور برق اضطراری بیمارستان واسعی سبزوار به مناسبت اعیاد شعبانیه با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال با حضور مسوولان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به بهره‌برداری رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار  در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: به برکت نظام جمهوی اسلامی دستاوردهای زیادی در کشور در عرصه های مختلف ایجاد شده که بسیار عظیم و ارزشمند است که از جمله آن می توان به بحث امید به زندگی اشاره کرد که قبل از انقلاب ۵۰ سال بود اما به برکت انقلاب با استقرار و گسترش شبکه های بهداشت اکنون به ۷۶ سال افزایش یافته است.

دکتر محمد سالاری افزود: شاخص میزان مرگ و میر کودکان نیز پیش از انقلاب در هر هزار کودک ۱۳ نفر بود که این شاخص بعد انقلاب به پنج نفر در هزار کودک رسیده است.

وی اظهار داشت: با تلاش های انجام شده کشور امروزه در عرصه سلامت به خودکفایی رسیده است که این خودکفایی مرهون تلاش دانشمندان بزرگ و گمنامی است که در حوزه های مختلف از جمله علوم پایه و رشته های بیوتکنولوژی کار می کنند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.