اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 4 آبان 1391 / کد مطلب: 4120 / نظرات: 0

مدیرعامل آبفای روستایی خراسان رضوی :


استقبال مشتركان از پرداخت غیرحضوری قبوض چشمگیر است



مدیرعامل شركت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت : مشتركان این شركت نسبت به پرداخت غیرحضوری قبوض استقبال چشمگیری دارند.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، محمد دانشگر امروز در حاشیه بازدید از وضعیت آب و فاضلاب روستایی سبزوار به خبرنگاران گفت : در سال گذشته ، 72 درصد از قبوض مشتركین به صورت غیرحضوری پرداخت شده و این رقم ركورد خوبی در سطح كشور بوده است.

وی همچنین افزود : بعد از برقراری قانون هدفمند كردن یارانه ها ، بازهم نگاه حمایتی دولت نسبت به مشتركین روستایی حذف نشده ، به طوری كه تعرفه هایی كه دولت برای بهای آب و فاضلاب روستایی در نظر گرفته است تنها 30 درصد بهای آب و فاضلاب شهری است.

دانشگر بیان كرد: به همین دلیل بهای قبوض مشتركین روستایی اغلب آنقدر پایین است كه ما از صدور قبض در پایان برخی دوره ها خودداری می كنیم زیرا در چنین شرایطی هزینه صدور قبض از درآمدهای آن بیشتر می شود.

وی افزود: با این شرایط در حال حاضر تقریباً می توان آب شرب به صورت رایگان در اختیار روستائیان قرار داد.

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی سپس به ضرورت فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از آب شرب در روستاها اشاره كرد و افزود : بر اساس استانداردها هر فرد در روز باید بین 5 تا 10 لیتر آب شرب بهداشتی مصرف كند ، اما سرانه مصرف آب شرب در روستاهای ما هم اینك درحدود 110 لیتر است .

وی گفت : بیشتر این آب شرب در روستاها صرف مصارف دام می شود كه لازم است در این راستا از سوی رسانه ها و سایر دستگاه های مربوطه فرهنگ سازی صحیح در میان روستائیان انجام شود تا از آب شربی كه با هزینه و زحمت زیاد تهیه می شود، برای مصارف دام بهره نگیرند. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.