اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 3 مهر 1390 / کد مطلب: 566 / نظرات: 0


تنها30 درصد کشاورزان سبزوار محصولات خود را بیمه کرده‎اند



مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار گفت: در شهرستان سبزوار فقط 30 درصد کشاورزان محصولات خود را بیمه کرده اند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار گفت: در شهرستان سبزوار فقط 30 درصد کشاورزان محصولات خود را بیمه کرده اند.
مهندس محمد جواد ایزدیان  گفت: در شهرستان سبزوار 30 درصد کشاورزان محصولات خود را بیمه کرده اند که این مقدار بیمه شده در حد مطلوب نیست.
وی به مشکلات موجود در بحث بیمه پرداخت و بر اینکه بیمه باید تمام عوامل و وسایل تولید را شامل شود که متاسفانه اینگونه نیست، تاکید و تصریح کرد: باید بیمه ساختمانها ،تاسیسات و تجهیزات کشاورزی نهادینه شود.
 وی از دیگر مشکلات دیگر را در این رابطه کمبود کارگزاران بیمه در مواقع بروز خسارت از سطح خسارت دانست و اظهارداشت: به همین جهت بازدید از سطح خسارات دیر انجام می شود.
 وی با اظهار اینکه هر ساله با شروع سال زراعی  کلاس های ترویجی آموزش بیمه در سطح شهرستان توسط این مدیریت برگزار می شود، برگزاری نشست های تخصصی با تشکل های دامداران و نظام صنفی در این راستا را از جمله برنامه های این سازمان در سال جاری درجهت ترویج فرهنگ بیمه برشمرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزواراز ارسال برآورد خسارت وارده به زراعت ناشی از خطر خشکسالی شهرستان به استان خبرداد و خطاب به کشاورزان اذعان داشت: کشاورزانی  که زراعت (گندم،جو و کلزا)خود را بیمه کرده باشند، حق بیمه عامل خطر خشکسالی به صورت توام با سایر عوامل بیمه منظور شده که به زودی پرداخت غرامت انجام می شود.منبع :ایسنا





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.