اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 20 فروردين 1392 / کد مطلب: 5704 / نظرات: 0


هفته سلامت و نقش دامپزشکی


دکتر جغتایی رئیس دامپزشکی سبزوار به مناسبت فرارسيدن روز جهاني بهداشت و هفته سلامت گفت:  نقش دامپزشكي در بهداشت و سلامت جامعه بيانگر اين حقيقت است که در جهان کنوني بدلايل متعدد بهداشت و سلامت انسان از بهداشت و سلامت حيوانات جدايي ناپذير بوده و غلبه انسان بر عوامل بيماري زا و حفظ سلامت جامعه  جز در سايه تلاش وهمکاري و ارتباط تنگاتنگ پزشکان و دامپزشکان و نيز همکاريهاي جهاني امکان پذير نمي باشد .

وی گفت : مشترک بودن عوامل بيماري زا بين حيوانات و انسان از مدت ها قبل شناخته شده است خطر انتشار عوامل بيماري زاي نوپديد و بازپديد مثل آنفلوانزاي پرندگان ، آنفلوانزاي خوکي ، جنون گاوي و تب هاي خونريزي دهنده و ... و همچنين امنيت غذايي جمعيت رو به رشد جهان از چالش هاي مهم و اساسي بهداشت و سلامت انسان در حال حاضر مي باشد .به نحوی که در سالیان اخیر حدود 75 درصد بیماریهای عفونی باز پدید  که انسان را مبتلا کند دارای منشاء حیوانی است.

دکتر واله جغتایی  گفت درارتباط با مسئله مهم امنيت غذايي نيز شايان توجه است که پروتئين هاي حيواني مثل انواع گوشت ، شير ، تخم مرغ نقش مهمي در رشد و سلامت انسان دارند و هرگونه نقص کیفی وبهداشتی  اين مواد مي تواند سلامتي او را به خطر اندازد .

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.