اخبار سبزوار پيام : عمراني





اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 15 شهريور 1391 / کد مطلب: 3586 / نظرات: 5

شهردار در همایش کارمندان و ادارات تابعه شهرداری اعلام کرد/


سبزوار در مسیر توسعه به کارگاه سازندگی تبدیل شده است


سبزوار در مسیر توسعه به کارگاه سازندگی تبدیل شده است
شهردار سبزوار گفت: قطار عمران، توسعه و آبادانی شهر سبزوار علیرغم برخی سنگ اندازی ها، با سرعت بیشتری نسبت به گذشته در حال حرکت است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، شهردار سبزوار در اولین همایش کارمندان، سازمان و ادارات تابعه شهرداری، ضمن تقدیر از سیاست گذاری شورای اسلامی شهر و همراهی و همدلی همه مجموعه بزرگ شهرداری و شهروندان در ایجاد تحول شهری، ضمن گلایه ها از برخی سنگ اندازی ها و تهمت ها از تعداد انگشت شماری از افراد و کارکنان شهرداری، گفت: متاسفانه این افراد ساعات اداری را زنگ تفریح خود می دانند و به جای کار و تلاش، در پی جوسازی و مدرک سازی ناحق علیه شهردار و مجموعه خدوم شهرداری هستند.

افزایش 100 درصدی بودجه شهرداری در 5 ماهه نخست سال

شهردار سبزوار با بیان اینکه عملکرد واحد امور مالی شهرداری در یکساله اخیر جزو افتخارات بزرگ ما در این مدت محسوب می شود، اظهار داشت: با تعامل خوب اعضای شورای شهر و شهردار در یک ساله اخیر قدمهای خوبی در راه عمران و سازندگی برداشته شد، بطوری که بودجه 30 میلیارد تومانی شهرداری و سازمان های تابعه در سال گذشته علاوه بر تحقق کامل، با رشد 107 درصدی، 32 میلیارد تومان و بودجه 60 میلیارد تومانی امسال شهرداری در 5 ماهه نخست سال جاری حدود 22 میلیارد تومان تحقق یافته است.

خرسندیم، بدهی یک و نیم میلیارد تومان سازمان پارک ها صفر شد

مقصودی در ادامه به گزارش عملکرد سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری سبزوار پرداخت و با بیان اینکه در زمان گرفتن مسئولیت به عنوان شهردار، این سازمان بدهی یک و نیم میلیارد تومانی داشت، از بازپرداخت همه این بدهی خبر داد و افزود: جای بسی خرسندی است که امروز با تلاش مضاعف، شاهد به صفر رسیدن این بدهی هستیم.

وی نصب 8 ست بازی پلی اتیلنی در پارک های شهربازی، ارم ، میدان کارگر، اسلام آباد، فاطمی، جعفرآباد و رضوان، نصب حدود 700 تیر پارکی، نصب 40 عدد برج نوری، نورپردازی بلوار خوشبین، راه اندازی آبنما، اجرای  آبیاری قطره ای 70 هکتار در آیلند های چمران، مدرس غربی، خوشبین، هویزه، رینگ سی هزار متری ، آماده سازی و گلکاری خیابان ها و آیلند های مختلف سطح شهر و... را از جمله اقدامات سازمان پارک ها در یکساله اخیر بیان کرد .

نهالستان بهمن، تبدیل به قطب درآمد سبزوار خواهد شد

شهردار سبزوار به ایجاد نهالستان در جنوب پارک بهمن به مساحت تقریبی 10 هکتار در اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: حدود 3 هکتار از این نهالستان تبدیل به باغ پسته و یک هزار و 500 هکتار دیگر نیز تبدیل به باغ انار شده که ان شاء ا... پس از باروری، در سال 94 تبدیل به منبع درآمدی خوبی برای سبزوار خواهد شد.

وی از ایجاد 2 و نیم هکتار نهالستان دیگر در توحید شهر و مصلی سبزوار خبر داد و افزود: در این نهالستان ها 100 هزار انواع در خت، گل، درختچه و... کاشته شده که ان شاءا... سازمان را در این مقوله در سال های آینده خودکفا خواهد کرد.

مقصودی همچنین عمکلرد سازمان خدمات موتوری شهرداری را در یک ساله اخیر مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه آسفالت اکثر خیابان های سبزوار دچار مشکل بود، از راه اندازی نهضت آسفالت در این یک سال خبر داد و گفت: این نهضت کماکان ادامه دارد بگونه ای که در 5 ماهه نخست سال بهسازی، روکش آسفالت شهر سبزوار نسبت به سال های 90-89، دو برابر افزایش یافته است.

مقصودی خرید یک دستگاه غلطک هپکو دو چرخ با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال، خرید یک دستگاه لودر با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 700 میلیون ریال را جمله اقدامات این سازمان بیان کرد و افزود: این سامان در کنار واحد عمران و سایر سازمان های تابعه شهرداری در 90 نقطه سطح شهر مشغول به فعالیت است و خدمات ارزنده ای را ارائه می دهد.

وی به تاسیس سه اداره آرامستان، میادین و مشاغل شهری و پسماند اشاره کرد و تحویل 100 هکتار زمین از مسکن و شهرسازی جهت احداث آرامستان جدید، خرید 2 دستگاه آمبولانس، راه اندازی کارخانه کمپوست، دفن بهداشتی زباله در فاصله 30 کیلومتری  سبزوار، جانمایی 9 مکان برای میوه فروشان سیار و ... را از اقدامات این سه سازمان عنوان کرد.

تاسیس اداره فرهنگی- ورزشی شهرداری ضروری به نظر می رسید

شهردار سبزوار به تاسیس اداره فرهنگی-ورزشی شهرداری نیز در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: تاسیس این اداره با توجه به قشر عظیم هنرمندان و فرهنگ دوستان سبزوار ضروری به نظر می رسید که با تاسیس این اداره برخی از دغدغه های فرهنگی رفع خواهد شد.

وی علت انتخاب مهدی مقصودی به عنوان رئیس این اداره را خاطر نشان کرد و افزود: مهدی مقصودی علاوه بر ارائه عملکرد بسیار خوب در اداره میادین، به عنوان یک چهره فرهنگی شناخته می شود چراکه وی مدیر مسئول مجله صوفیا در تبریز بوده و از این رو می تواند با همراهی همه هنرمندان موفق شود.

مقصودی در ادامه افتتاح و راه اندازی تاکسی بی سیم، توسعه ناوگان تاکسیرانی 100 دستگاه انواع خودرو، نوسازی ناوگان تاکسیرانی به تعداد84 دستگاه ، ساماندهی تعداد 380 دستگاه انواع خودرو سواری و تاکسی از طریق شرکت های حمل و نقل درون شهری جهت انجام سرویس حمل و نقل دانش آموزان و... را از اقدامات سازمان تاکسیرانی بیان کرد.

وی همچنین ضمن ارائه کوتاهی از سازمان های اتوبوسرانی، آتش نشانی و بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهرداری، از خدمات ارزنده هریک از این سازمان ها تقدیر کرد.

از واحدهای اجرائیات، عمران و حقوقی و املاک تشکر ویژه می کنم

مقصودی ضمن تقدیر از روسای سازمان ها و ادارات تابعه شهرداری در همراهی و همدلی های بی دریغ در توسعه شهری، از واحدهای اجرائیات، عمران و حقوقی و املاک به طور ویژه تشکر کرد و گفت: با تلاش هریک از این واحدها بسیاری از مشکلات مردم و شهرداری برطرف شده است.

وی افزود: در این راستا اختلاف شهرداری با مالک پارک امام رضا(ع) با همراهی های واحد حقوقی و املاک حل شد بگونه ای که در چند روز آینده کل خسارت به مالک این پارک پرداخت خواهد شد.

شهردار سبزوار همچنین از واحد روابط عمومی شهرداری جهت ایجاد شور و نشاط شهروندی و برگزاری جشن های متعدد، مسابقه های کوچه های انتظار، آدمک های شیطانی ، همایش خلق بزرگترین نقاشی دیواری، برگزاری محافل قرآنی، نمایشگاه قران و عترت و... نیز تقدیر کرد.

مقصودی احداث دروازه ولایت بعد از پلیس راه در آینده نزدیک، بازگشایی 13 نقطه از نقاط کور شهر، نصب المان های ها، تخریب و تملک 60 باب مغازه ورودی شهر، تخریب میدان سربداران ، به راه اندازی نهضت آسفالت و... را از اهم اقدامات یکساله اخیر ذکر و  و ابراز امیدواری کرد: سبزوار در نوروز 92 شاهد چهره ای متفاوتر از گذشته باشد.

گفتنی است اولین همایش کارمندان، سازمان ها و ادارات تابعه شهرداری با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، روسای سازمان ها و ادارات تابعه و کارمندان شهرداری در محل سینما بهمن سبزوار برگزار شد، همچنین اجرای موسیقی، تقلید صدا، پخش کلیپ از دستاوردهای شهرداری از جمله برنامه های این همایش بود.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


جمعی از کارمندان منابع طبیعی سبزوار | ايميل
جناب آقای مقصودی شهردار محترم و سخت کوش سبزوار : خواهشمندیم با اجازه ساخت وساز به ما دارندگان اراضی منابع طبیعی در شمال شهرک جهاد دعای خیر خانواده های رنج کشیده ما را بدرقه راه پر افتخار خود بنمایید.
اکبرزاده | ايميل |وب
با تشکر فراوان از شهردار زحمت کش از شهردار محترم خوهشمندیم نسبت به احداث خیابان سی متری دانشگاه به بلوار شریعتی و ارمان اقدام عاجلی داشته باشند .
زهرا استیری | ايميل
با تشکر از شهردار یک نکته اگر شهرداری نسبت به جمع آوری گداهای که در سطح شهر به خصوص ورودی شهر که از مسافران تقاضای کمک دارند هم اقدامی نماید جای بسی تشکر و قدردانی می باشد