اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 آذر 1394 / کد مطلب: 10581 / نظرات: 0

یک مسئول در ستاد کل نیروهای مسلح:


رفع معضل حاشیه نشینی از مهمترین اهداف سپاه است


رفع معضل حاشیه نشینی از مهمترین اهداف سپاه است  مسئول دفتر توانمندسازی نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رفع معضل حاشیه نشینی از مهمترین اهداف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
 
سردار ناصر سعیدی روز سه شنبه در دیدار با اعضای ستاد بازآفرینی محدوده ها و محلات سبزوار افزود: یکی از مهمترین افتخارات امروز کشور هماهنگی بین دولت، سپاه و بسیج برای حل مشکلات و معضلات حاشیه نشینی در کشور است.
وی با بیان اینکه حاشیه نشینی از جمله پدیده هایی است که موجب ایجاد مشکلات مختلف اجتماعی، فرهنگی و امنیتی در جامعه می شود اظهار کرد: برای حل این مشکل نیاز به همراهی و همدلی دستگاه های اجرایی، فرهنگی، علمی و نظامی در کشور داریم.
مشاور رییس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: رفع معضل حاشیه نشینی از جمله مسائلی است که سپاه پاسداران آن را در دستور کار خود قرار داده و آمادگی خود را برای همکاری با دولت در این زمینه اعلام کرده است.
رییس اداره ایثارگران معاونت نیروی انسانی نیروهای مسلح ادامه داد: یکی از اقداماتی که سپاه پاسداران در دستور کار خود قرار داده، بهره گیری از ظرفیت یگان های نظامی برای اجرای طرح های محرومیت زدایی و توانمندسازی مناطق حاشیه نشین است.
سردار سعیدی گفت: حاشیه نشینی یک معضل فراگیر و دارای ابعاد مختلف است که برای رفع آن باید با برنامه ریزی مناسب و انجام مطالعات خاص اقدام کرد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ستاد بازآفرینی محدوده ها و محلات سبزوار افزود: اقداماتی که در این ستاد انجام شده مصداق بارز همدلی و همزبانی بین دستگاه های دولتی و نظامی است.
وی اظهار کرد: آمادگی داریم در قالب یک تفاهم نامه مشترک با ستاد بازآفرینی سبزوار کمک هایی را در حوزه فکری، مادی و معنوی به این مجموعه ارائه دهیم.
معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار هم در این مراسم گفت: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به حل مشکل حاشیه نشینی در کشور دارد.
احمد برادران با بیان اینکه سبزوار به عنوان شهر پایلوت برای اجرای طرح توانمندسازی محدوده ها و محلات انتخاب شده است افزود: اقدامات صورت گرفته در این شهرستان در سایه همراهی و همدلی تمام دستگاه های اجرایی بوده است.
وی اظهار کرد: در اجرای طرح های توانمندسازی در ستاد بازآفرینی محدوده ها و محلات سبزوار، علاوه بر برنامه های نرم افزاری و مطالعاتی، طرح های زیربنایی مانند ساخت مدرسه، خانه بهداشت، مسجد و مراکز خاص بهزیستی با کمک خیرین و نیک اندیشان در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه بیش از 9 ماه از اجرای این طرح در شهرستان سبزوار می گذرد افزود: توانمند سازی این محلات دارای ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی است که همکاری بیشتر سایر دستگاه ها در کنار بخش دولتی را می طلبد.
شهردار سبزوار نیز گفت: اقدامات ستاد بازآفرینی محلات سبزوار با محوریت شهرداری و همکاری بیش از 22 دستگاه اجرایی این شهرستان انجام می شود.
محمد علی طالبی با بیان اینکه یکی از اهداف اجرای این طرح ساماندهی، سازماندهی و توانمند سازی محلات با ارائه خدمات مورد نیاز ساکنان در حوزه های مختلف است افزود: این طرح در مدت سه سال و در دو منطقه از شهرستان اجرا و نتایج آن به عنوان یکی از ارکان برنامه ریزی در حوزه توانمندسازی محلات به دفتر ستاد ملی بازآفرینی کشور ارائه می شود.
وی اظهار کرد: با توجه به گسترش حجم اجرای کار نیازمند همکاری و همراهی سایر ادارات و دستگاه های اجرایی مانند سپاه و بسیج سازندگی هستیم تا بتوانیم کمک بزرگی به ساکنان این محلات و رفع مشکل حاشیه نشینی انجام دهیم.
منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.