اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 19 خرداد 1395 / کد مطلب: 10903 / نظرات: 0

فرماندار ویژه سبزوار:


اطلاع از حقوق کودکان نقش موثری در حفظ و صیانت حقوق آنان دارد


اطلاع از حقوق کودکان نقش موثری در حفظ و صیانت حقوق آنان دارد  معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار بر توجه به حقوق کودکان و نوجوانان این شهرستان تاکید کرد و گفت: اطلاع از حقوق کودکان نقش موثری در حفظ و صیانت حقوق آنان دارد.
احمد برادران در اولین جلسه کمیسیون حقوق کودک شهرستان سبزوار افزود: یکی از مولفه های حقوق شهروندی توجه و صیانت از حقوق کودکان است و این عزیزان نیازمند توجه بیشتر مسئولان هستند.
وی اظهار کرد: تغدیه، تربیت، آموزش مهارتهای اجتماعی، سلامت جسمی، روانی و عاطفی کودکان از مواردی است که نهادهای خانواده، مهدهای کودک و آموزش پرورش باید به آن توجه کنند.
وی با بیان اینکه کانونهای پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مجموعه های خوب و موفق کشور برای رسیدگی به کودکان هستند گفت: اساس تشکیل این کانونها تهیه و تالیف کتاب ها و فیلم هایی در ردیف سنی این گروه می باشد.
فرماندار ویژه سبزوار افزود: نقش نهاد آموزش و پرورش در زمینه حقوق کودک بسیار با اهمیت است.
وی اظهار کرد: برای حل مشکل کودکان چهار کارگروه حقوقی، آموزش و اطلاع رسانی، حمایتی و هماهنگی در این شهرستان تشکیل می شود.
رییس اداره بهزیستی سبزوار نیز گفت: هفت خانه کودک و نوجوان در گروههای سنی سه تا 6 سال ، 6 تا 12 سال و 12 تا 18 سال در این شهرستان فعالیت دارند که حدود 140 کودک در این خانه ها نگهداری می شوند.
مرضیه کسرایی فر افزود : اورژانس اجتماعی نیز کودکان خیابانی و در معرض آسیب را شناسایی و ساماندهی می کند.
وی با اشاره به راه اندازی خط 123 اورژانس اجتماعی اظهار کرد : شهروندان می توانند موارد کودک آزاری و مسائل مربوط به حمایت از کودکان را از این طریق اطلاع رسانی کنند. منبع ایرنا.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.