اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 2 آذر 1395 / کد مطلب: 11705 / نظرات: 0


تاکید نماینده مردم سبزوار بر تعیین تکلیف کشتارگاه دام این شهرستان


تاکید نماینده مردم سبزوار بر تعیین تکلیف کشتارگاه دام این شهرستان
 
  نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی باید نسبت به تعیین تکلیف زمین کشتارگاه صنعتی دام سبزوار، خلع ید و برخورد با سرمایه گذار اقدام کند.

 رمضانعلی سبحانی فر در جمع خبرنگاران افزود: سبزوار به عنوان قطب دامپروری غرب خراسان رضوی محسوب می شود و روزانه عملیات ذبح 250 راس دام سبک و 30 راس دام سنگین در این شهرستان انجام می شود.

وی ادامه داد: در 12 سال گذشته زمینی به مساحت 20 هکتار برای احداث این کشتارگاه در اختیار شخصی به عنوان سرمایه گذار گذاشته شد و از آن زمان تاکنون طرح به صورت نیمه تمام رها شده است.

سبحانی فر خاطرنشان کرد: حدود هشت میلیارد ریال تسهیلات به این فرد پرداخت شده است که بر اساس گزارش ها تنها چهار میلیارد ریال از آن در محل طرح هزینه شد.

وی گفت: در سفر وزیر جهاد کشاورزی به سبزوار موضوع خلع ید زمین از فرد سرمایه گذار و اختصاص اعتبار و تسهیلات مطرح شد که دستورات لازم در زمینه پیگیری برای خلع ید زمین صادر شد.

سبحانی فر افزود: با افراد مختلفی برای سرمایه گذاری در طرح احداث کشتارگاه دام سبزوار رایزنی شد که به محض صدور و اجرای حکم خلع ید زمین کشتارگاه، این طرح به سرمایه گذاران دیگری واگذار شود.

**شرایط خلع ید زمین کشتارگاه سبزوار فراهم شد
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز در حاشیه این بازدید گفت: نشست های زیادی برای تعیین تکلیف و گرفتن حکم خلع ید زمین از سرمایه گذار طرح کشتارگاه دام سبزوار برگزار شد که به دلیل برخی مشکلات این حکم در 10 سال گذشته اجرایی نشده است.

منصور برغمدی افزود: مسئولان قبلی باید پاسخگو باشند که با وجود صدور حکم خلع ید در طول این مدت چرا این هیچ یک از این احکام اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و مسئولان شهرستان بر خلع ید زمین از فرد سرمایه گذار تاکید دارند که بر این اساس در 2 نشست اخیر کمیسیون ماده 33 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع استان بر اجرای این حکم خلع ید زمین تاکید شد.

وی عنوان کرد: طی 12 سال گذشته این طرح تنها 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این موضوع نشان می دهد فرد سرمایه گذار رغبتی برای تکمیل طرح ندارد.

برغمدی ادامه داد: بامجوز کمیسیون ماده 33 سازمان جهاد کشاورزی و حکم دادگاه، زمین کشتارگاه خلع ید و با اختصاص سه هکتار زمین طرح به سرمایه گذار دیگری واگذار می شود.ایرنا/101



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.