اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 2 فروردين 1396 / کد مطلب: 12257 / نظرات: 0


تصاویر شهدای شاخص بخش و 22 شهید شهر ششتمد در ورودی این شهر نصب شد.


تصاویر شهدای شاخص بخش و 22 شهید شهر ششتمد در ورودی این شهر نصب شد

شهردار ششتمد گفت: در آستانه نوروز ، شهرداری ششتمد به منظور ارج نهادن به مقام والای شهداء و ترویج فرهنگ ایثارگری اقدام به نصب تصاویر امیر و سرداران و شهدای ششتمد در ورودی شهر نموده است.

مختار رمضانی گفت: بایستی رشادتها و فداکاری ها رزمندگان دوران دفاع مقدس ثبت و ضبط گردد و به نسل های بعدی منتقل شود.

شهردار ششتمد افزود: آرامش ، امنیت و اقتدار این کشور را مدیون ایثارگرانی می باشیم که از جای جای ایران اسلامی به جبهه های نبرد حق علیه باطل رفتند و شجاعانه جنگیدند و به فیض عظیم شهادت نائل شدند و امروز نیز تاثیر این فداکاری ها و رشادت ها را در کشور به خوبی شاهد هستیم.

رمضانی اظهار داشت: بدون تردید هدف از نصب این تصاویر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است تا نسل امروز به فداکاری و جانفشانی رزمندگان در دوران 8 سال دفاع مقدس آگاه شوند و همرزمان شهداء از دوستان شهید خود غافل نشده  و ما هم بدانیم که امروز مدیون چه خونهای پاکی می باشیم.

وی افزود: باید با چنین اقداماتی نام و یاد شهدا و خاطرات شهدای هشت سال دفاع مقدس در بین نسل جوان و نوجوان زنده کنیم.

شهردار ششتمد ادامه داد: بخش ششتمد با تقدیم سرداران شهیدی همچون مجید صباغ طزرقی ، غلامرضا پروانه ، سید احمد علوی ، حاج محمود اصغر نیا ، امیر سرتیپ دوم حسن صالحی و خردسال ترین شهید خراسان بزرگ شهید احمد نظیف و غواص و تخریب چی شهید حسن شاد در سبزوار بزرگ در عرصه فرهنگ ایثار و شهادت نقش خوبی ایفا کرده است.

وی ادامه داد: البته در طول تاریخ ششتمد را به علماء و فرزانگان این خطه نیز می شناخته اند که شهرداری ششتمد علاوه بر نصب تصاویر 29 شهید اسامی برخی از این مفاخر و مشاهیر گرانسنگ را در بلوار ورودی شهر نصب کرده که علاوه بر زیبایی باعث شناخت بیشتر شهروندان از این بزرگان خواهد شد.

 مختار رمضانی اظهار داشت:بزرگانی همچون بیهقیون ، قطب الدین کیذوری ، آیت الله شریعتمدار بزرگ واقف دیار سربداران ، آیت الله حاج شیخ حسین شهرستانی ، دکتر علویزاده و... که باید زمینه معرفی بیشتر این بزرگان در سالجاری و آینده فراهم گردد.

شهردار ششتمد یادآور شد: در سال گذشته همایش نکوداشت اولین شارح نهج البلاغه حکیم بیهقی و بزرگداشت آیت الله میرزا ابراهیم شریعتمدار در هفته وقف توسط شهرداری برگزار شد اما با توجه به کثرت فرزانگان در دیار فرید خراسان این نوع برنامه ها باید بیشتر برگزار شود.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.