اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 ارديبهشت 1396 / کد مطلب: 12354 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار:


نهادهای فرهنگی شورای امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل دهند


نهادهای فرهنگی شورای امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل دهند  حجت الاسلام غلامرضا مقیسه روز یکشنبه در اولین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر با حضور فرماندار ویژه ،دادستان و  جمع اعضای ستاد شورای امر به معروف و نهی از منکرشهرستان افزود: امر به معروف ونهی از منکر یکی از احکام  واجب اسلامی است که برای اجرای آن باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.
وی ادامه داد: سفارش به امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر اینکه وظیفه عمومی است باید گروهی به عنوان آمرا ن امر به معروف در جامعه فعالیت کنند.
امام جمعه سبزوار افزود: امر به معروف و نهی از منکر خط مقدم جبهه فرهنگی کشور در مدارس و دانشگاهها است که توجه به این فریضه جلوی تهاجم فرهنگی  برنامه ریزی شده  دشمن را سد می کند.
حجت الاسلام مقیسه افزود: اعضای ستاد شورا  برنامه های خود را جهت ترویج امر معروف، آسیب شناسی و ریشه یابی علل ترک معروف و منکر در شهرستان ارائه کنند.
 وی ادامه داد: احیای امر به معروف و نهی از منکر سبب امنیت، آرامش، اقتصاد سالم، آبادانی و جلوگیری از گناه  در جامعه می شود .
* 20 سازمان مردم نهاد اجتماعی و فرهنگی در سبزوار فعالیت می کنند
 معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: سازمانهای مردم نهاد با موضوع اجتماعی و فرهنگی  نقش موثری در نهادینه کردن  فریضه امر به معروف و نهی از منکر به یک گفتمان عمومی در جامعه دارند.
احمد برادران افزود: از 73 سازمان مردم نهاد در این شهرستان بیش از 20 سمن در زمینه اجتماعی و فرهنگی در سبزوار فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: تشکل های غیردولتی با همکاری نهادهای فرهنگی و حاکمیتی  در ترویج و تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بین آحاد جامعه  نقش موثری دارند.
 برادران گفت: برای احیای  فریضه امر به معروف و نهی از منکر و کاهش آسیب های اجتماعی جامعه فعالیت های فرهنگی و شیوه های صحیح، ثمر بخش تر از  دیگر برنامه ها است.
وی با اشاره به فرهنگ غنی اسلامی – ایرانی افزود:  یکی از اولویت های شورای امر به معروف و نهی از منکر  ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه است.
از مصوبات مهم این جلسه گسترش تذکر زبانی امر به معروف با همکاری سپاه و بسیج ،تذکر اصناف به مانکن های زننده، نظارت اداره اماکن به باشگاههای ورزشی بانوان و جلوگیری از آموزش رقص بود.102/



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.