اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 بهمن 1397 / کد مطلب: 13197 / نظرات: 0

دکتر مسلم


شمار تختهای بیمارستانی در سبزوار 10 برابر شده است


شمار تختهای بیمارستانی در سبزوار 10 برابر شده است  رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: هم اینک 850 تخت بیمارستانی در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه وجود دارند که در مقایسه با پیش از پیروزی انقلاب اسلامی افزون بر 10 برابر بیشتر است.
دکتر علیرضا مسلم  افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دو بیمارستان با 75 تخت، یک پزشک متخصص و 20 پزشک عمومی در سبزوار فعال بود اما هم اینک 850 دستگاه تخت بیمارستانی، 250 پزشک متخصص و 600 پزشک عمومی در مراکز درمانی این شهرستان فعالیت دارند.
وی ادامه داد: در شرایطی که قبل از انقلاب هیچ خانه بهداشتی در سبزوار وجود نداشت اکنون 194 خانه بهداشت و 38 مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی در این شهرستان مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار مسلم گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها یک شبکه بهداشتی در این منطقه وجود داشت اما هم اینک پنج شبکه بهداشت و درمان با 68 پزشک، هزار و 172 نیروی بهداشتی و 35 دندانپزشک مشغول به خدمت هستند.
وی افزود: میزان مرگ و میر نوزادان نیز پیش از انقلاب به ازای هر 100 هزار 25 مورد بود که اکنون این آمار به هفت مورد رسیده است. همچنین میزان مرگ و میر کودکان زیر یک سال از 40 مورد به 11 مورد و مرگ و میر مادران باردار از 70 نفر در هر 100 هزار هزار زایمان به صفر کاهش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: شاخص امید به زندگی هم در این شهرستان قبل از انقلاب 55 سال اما اکنون به 75 سال افزایش یافته است.
وی گفت: در چارچوب فعالیتهای دولت تدبیر وامید نیز ظرف سالهای اخیر با اجرای طرح تحول سلامت علاوه بر افزایش 200 تخت بیمارستانی و ساخت 45 هزار مترمربع بنا و بهسازی30 هزار متر واحدهای درمانی، مراکز رادیوتراپی، جراحی قلب باز، آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی، اورژانس هوایی، سلامتکده طب سنتی و پزشکی هسته ای در سبزوار راه اندازی شده اند.
دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با شش بیمارستان تخصصی با 850 تخت مصوب، 28 مرکز بهداشتی درمانی و 55 باب داروخانه دولتی و خصوصی با 80 داروساز به 600 هزار نفر جمعیت شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داروزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کند. ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.