اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 1 تير 1398 / کد مطلب: 13254 / نظرات: 0


نگاهی به فعالیت های صندوق بازنشستگی کشوری در خراسان رضوی


نگاهی به فعالیت های صندوق بازنشستگی کشوری در خراسان رضوی بازنشستگی با تجربه بسیار از سالها زندگی و فعالیت، اوقات فراغت و همچنین مشکلات معیشتی همراه می باشد که صندوق بازنشستگی کشوری خراسان رضوی برای حمایت از بازنشستگان فعالیت های مختلف انجام داده و در برخی از آنها در کشور پیشگام است.

یک میلیون و چهار صد و ۲۴ هزار و ۱۱۱ نفر عضو صندوق بازنشستگی کشور هستند که از این تعداد ۱۸۹ هزار و ۹۲۵ نفر در استان خراسان رضوی می‌باشند.

با توجه به اینکه بازنشستگی افراد با افزایش هزینه‌های زندگی از قبیل تحصیل، ازدواج و جهیزیه فرزندان همزمان است و در این دوران افراد بازنشسته با مشکلات مختلف جسمی و اقتصادی روبرو می‌شوند، ضروری است اقدامات بیشتری برای رفاه و آسایش آنان انجام شود.

استفاده رایگان بازنشستگان از برخی اماکن شهر مشهد

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان رضوی در این زمینه گفت: دوران بازنشستگی اغلب مصادف با انواع مشکلات اقتصادی و افزایش بیماری هاست و بیشتر بازنشستگان در این دوره فقط با حقوق بازنشستگی زندگی خود را می‌گذرانند، حقوقی که کفاف هزینه زندگی آنان را ندارد.

علیرضا کریم دادی افزود: بازنشستگی دوره‌ای است که افراد فارغ از کار و فعالیت باید به استراحت و تفریح بگذرانند لذا در این راستا به منظور استفاده هر چه بیشتر بازنشستگان از امکانات تفریحی و گردشگری شهر مشهد، تفاهمنامه ای با آستان قدس رضوی به امضا رسید که بازنشستگان کشور می‌توانند بدون محدودیت تعداد نفرات و مراجعات با ارائه کارت منزلت به صورت رایگان از تمام موزه‌ها و کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی در سراسر کشور استفاده کنند.

وی اظهار داشت: همچنین بر اساس این طرح خانواده بازنشستگان هم می‌توانند با ۵۰ درصد تخفیف از موزه و کتابخانه آستان قدس استفاده نمایند.

وی گفت: تهیه بلیت نیمه بهای سینما برای خود به همراه چهار نفر و تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی در یک مجتمع برای شنا از دیگر اقداماتی است که صندوق بازنشستگی خراسان رضوی برای رفاه بازنشستگان کشوری در نظر گرفته است.

ارتباط مستقیم با بازنشستگان

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان رضوی با بیان اینکه احترام به بازنشستگان که جوانی خود را در راه خدمت به کشور و هموطنان صرف کرده‌اند بر همه ما واجب است افزود: به منظور ایجاد ارتباط و تعامل مستقیم با جامعه هدف و بدون انجام تشریفات اداری زمانبر، وجود مسئول دفتر را از سیستم کاری مدیریت حذف نموده‌ام تا بازنشستگان بدون هیچ مشکلی در ارتباط مستقیم با مدیر باشند.

طراحی نخستین سامانه هوشمند محاسباتی

کریم دادی اظهار داشت: با ابلاغ جداول همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان و موظفین صندوق بازنشستگی کشوری که ۲۱ اردیبهشت امسال انجام شد نحوه محاسبه افزایش حقوق برای بسیاری از اعضای این صندوق نامشخص بود که بر همین اساس بعد از رصد تقاضا و تشخیص نیاز جامعه هدف به منظور شفافیت افزایش‌های ضریب سالیانه احکام بازنشستگی نخستین سامانه هوشمند محاسباتی توسط همکاران مجرب این مدیریت برنامه نویسی شد.

وی گفت: با توجه به نبود اطلاعات گروه، طبقه و سنوات دقیق خدمت در احکام صادره اعضا، تیم کاری تخصصی و مجرب این مدیریت به منظور شفاف سازی فرآیند محاسباتی ضریب و همسان سازی حقوق، مبادرت به طراحی نخستین سامانه هوشمند محاسباتی نمود تا ضمن رفع ابهامات موجود در این زمینه، افراد ذینفع را از سوابق مورد نیاز و فرمول‌های محاسبه مطلع نماید.

وی افزود: پس از طراحی این سامانه در سال گذشته و حمایت واحدهای ستادی صندوق، بیش از ۴۰ هزار نفر از سامانه هوشمند در این استان بازدید کردند که با توجه به بازخورد مثبت آن در سطح ملی و فراملی، می‌تواند گسترش پیدا کند.

کریم دادی با تاکید بر تحقق رونق تولید اظهار داشت: تولید فقط به موضوعات اقتصادی و کالا ختم نمی‌شود بلکه ابداع، نوآوری و خلاقیت درکارها نیز نوعی از تولید است.

وی گفت: در این راستا با بازبینی و تکمیل سامانه یاد شده مراتب به واحد ستادی مربوطه در تهران اعلام شده است تا همگام با ملی نمودن این سامانه، اجرای بخشی از مفاد دولت الکترونیک، میز خدمت غیر حضوری و همچنین تکریم ارباب رجوع به عنوان اقدامات تکمیلی در این سامانه انجام شود.

وی افزود: این سامانه با نام "پایش خراسان رضوی" در دسترس بازنشستگان قرار دارد و با وارد کردن برخی اطلاعات شامل شماره دفتر کل، کد ملی، تلفن همراه و ثابت، به راحتی می‌توانند از میزان افزایش حقوق خود بر اساس گروه یا طبقه و سنوات خدمت خود شامل روز، ماه و سال خدمت آگاه شوند.

کریم دادی اظهار داشت: علاوه بر آن امکان استعلام اطلاعات مورد نیاز نیز در این سامانه فراهم شده است.

پرداخت تسهیلات

مسئول واحد تسهیلات و وام صندوق بازنشستگی کشوری خراسان رضوی هم گفت: پرداخت تسهیلات از دیگر اقدامات این صندوق است که از پارسال تا دهه دوم خرداد ماه امسال ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر به طور میانگین هر نفر ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند که سه هزار و ۱۵۰ نفر آنها مربوط به امسال و تسهیلات پرداختی طی این مدت در مجموع ۳۱۵ میلیارد ریال بوده است.

حمید رضا صادقی افزود: پارسال نیز به ۲۹ هزار و ۱۷۵ نفر از بازنشستگان استان وام ضروری ۵۰ میلیون ریالی پرداخت شد و با توجه به وضعیت گردشگری و زائر پذیری استان به ویژه شهر مشهد ۴۵ هزار و ۹۲۲ نفر از بازنشستگان در قالب تورهای زیارتی و گردشگری به این شهر آمده و سه هزار نفر از بازنشستگان استان هم به شهرهای دیگر مسافرت کردند.

وی اظهار داشت: برنامه‌های مختلف حمایتی برای بازنشستگان استان و دیگر بازنشستگانی که از سایر استان‌ها به خراسان رضوی سفر می‌کنند در نظر گرفته شده است.
ایرنا




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.