اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 17 دي 1398 / کد مطلب: 13663 / نظرات: 0


دفتر امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی در سبزوار راه‌اندازی شد


دفتر امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی در سبزوار راه‌اندازی شد
دفتر امور کنسولی دانشجویان خارجی دانشگاه حکیم سبزواری با حضور مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز سه‌شنبه در سبزوار راه‌اندازی شد.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری در این باره گفت: دفتر امور کنسولی این دانشگاه با هدف تسهیل در امور دانشجویان غیر ایرانی شامل صدور گذرنامه و روادید تحصیلی، مجوز اقامت، مهاجرت و تمدید اعتبار گذرنامه راه‌اندازی شده است.
دکتر علی اصغر مولوی افزود: ایجاد دفاتر امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه‌ها در راستای سیاست‌های وزارت علوم مبنی بر تمرکز زدایی، مسوولیت سپاری و تفویض اختیار امور مربوط به این دانشجویان است.
وی ادامه داد: دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان دومین قطب دانشگاهی خراسان رضوی ظرفیت مناسبی برای جذب دانشجویان از کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و کشورهای عربی منطقه دارد.
مولوی با اشاره به تحصیل ۲۷۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه حکیم سبزواری گفت: با ایجاد زیرساخت لازم و خدمات رفاهی و آموزشی توان جذب ۲ برابری این تعداد در این دانشگاه فراهم شده است.
دانشگاه حکیم سبزواری جزو ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی و ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.