اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 19 فروردين 1399 / کد مطلب: 14027 / نظرات: 0


رویکرد سرمایه‌گذاری در موقوفه‌های کشاورزی داورزن جهش تولید است


رویکرد سرمایه‌گذاری در موقوفه‌های کشاورزی داورزن جهش تولید است
رییس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن به نام‌گذاری سال ۱۳۹۹ با عنوان "جهش تولید" اشاره و بیان کرد: با توجه به این که بخش زیادی از موقوفات این شهرستان در حوزه کشاورزی وقف شده‌اند اقدام مناسب در چارچوب سرمایه‌گذاری در این بخش گامی در راستای تحقق "جهش تولید" است.

حجت‌الاسلام حسین خانی افزود: از طریق مکانیزاسیون و نوسازی ادوات، اجرای طرح‌های آبیاری نوین و کشت محصولات متناسب با اقلیم منطقه افزایش ضریب بهره‌وری موقوفات بخش کشاورزی داورزن فراهم می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از موقوفات بخش کشاورزی داورزن موقوفه آل احمد این شهرستان است که با بیش از ۳۰ هکتار کشت انواع محصولات زراعی و باغی اشتغالزایی خوبی داشته که مراحل احداث استخر پرورش ماهی و واحدهای دامداری آن در دست پیگیری است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن گفت: همچنین با کشت گیاهان دارویی نعنا فلفلی، آویشن و چای ترش در این موقوفه زمینه فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی این محصولات فراهم شده است.
موقوفه آل احمد با نیم قرن قدمت دارای یک حلقه چاه عمیق است و به یک مجتمع کشت و صنعت در شهرستان داورزن تبدیل شده و درآمد این موقوفه وقف امور عام‌المنفعه، درمان بیماران، آموزش و پژوهش، امداد و نجات و ایتام  می‌شود.
 ۷۸۵ موقوفه در داورزن تحت مدیریت اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان قرار دارد. 

مرکز شهرستان ۲۱ هزار نفری داورزن در فاصله ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد که پیشتر یکی از بخش‌های شهرستان سبزوار بود.

شهرستان داورزن ۵۰ هزار هکتار زمین زیرکشت با فعالیت چهار هزار و ۷۵۰ بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.