اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 30 فروردين 1399 / کد مطلب: 14082 / نظرات: 0


ساخت دستگاه پایش سلامت مبتلایان کرونا در سبزوار


ساخت دستگاه پایش سلامت مبتلایان کرونا در سبزوار
عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری از ساخت دستگاه اکسیژن سنج خون (Pulse Oximeter) برای پایش وضعیت سلامت مبتلایان به ویروس کرونا خبر داد.

دکتر رحیم ایلدرآبادی افزود: این دستگاه با توجه به اعلام نیاز بیمارستان واسعی سبزوار برای استفاده در بخش بیماران مبتلا به کرونا ساخته و به این بیمارستان اهدا شد.
وی ادامه داد: پالس اکسیمتر یا اکسیژن‌سنج خون وسیله‌ای است که با کمک آن می‌توان میزان درصد اشباع اکسیژن خون سرخرگ انسان را اندازه‌گیری کرد.
این عضو هیات علمی گروه برق دانشگاه حکیم سبزواری گفت: با استفاده از داده‌های دریافتی از این دستگاه اطلاعات مفیدی از ضربان قلب و درصد اکسیژن اشباع خون افراد به دست می آید که این داده‌ها و روند تغییرات آن می‌تواند تفاسیر مختلفی از وضعیت سلامت فرد به پزشک ارائه دهد.
دکتر ایلدرآبادی با اعلام این که محققان این دانشگاه دستگاه یاد شده را با قیمت تمام شده بسیار کمتری نسبت به نمونه های موجود در بازار ساخته اند افزود: برای تولید انبوه این دستگاه در دانشگاه زمینه فراهم است.
دانشگاه حکیم سبزواری جزء ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

  ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر تا ظهر روز شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۷۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۳۱ تن رسید.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.