اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 خرداد 1399 / کد مطلب: 14217 / نظرات: 0


سبزوار رتبه نخست پوشش بیمه روستائیان خراسان رضوی را دارد


سبزوار رتبه نخست پوشش بیمه روستائیان خراسان رضوی را دارد
فرماندار ویژه سبزوار گفت: این شهرستان با ضریب پوشش حدود ۶۰ درصدی بیمه روستایی و عشایر، رتبه نخست خراسان رضوی را در بیمه اجتماعی کشاورزان دارد.

احمد برادران روز یکشنبه در دیدار با نمایندگیهای صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر شهرستان سبزوار افزود: بر منبای آمار اواخر سال گذشته ۸۵ درصد از جمعیت روستایی در بخش روداب، ۵۸ درصد در بخش مرکزی و ۳۶ درصد در  بخش ششتمد زیرپوشش این ییمه قرار دارند.
وی با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به مقوله توسعه پایدار روستایی ادامه داد: بیمه روستائیان و عشایر با کمترین پرداختی حق بیمه و برخورداری از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی یکی از این موارد است.
فرماندار ویژه سبزوار گفت: با شروع بازنشستگی‌های صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر یکی دیگر از خدمات ارزشمند دولت تدبیر و امید نمود عینی می‌یابد.
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان از سال ۱۳۸۴ زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده است و به روستائیان کشاورز ساکن و غیر ساکن در روستاها و عشایر خدمات بیمه‌ای ارائه می‌دهد.
مرکز شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در ۲۳۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است و ۷۸ هزار نفر از جمعیت سبزوار در ۱۶۰ روستای این شهرستان سکونت دارند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.