اخبار سبزوار پيام : عمراني





اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 2 مرداد 1402 / کد مطلب: 15043 / نظرات: 0

فرماندار سبزوار:


سهم اعتبارات شهرستان سبزوار ۳۹ درصد افزایش یافت


سهم اعتبارات شهرستان سبزوار ۳۹ درصد افزایش یافت  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی و توازن منطقه‌ای امسال به این شهرستان اختصاص یافت که این میزان نسبت به پارسال ۳۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.
 حسین ابراهیمی کردیانی روز دوشنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی سبزوار افزود: این اعتبارات از محل تملک دارایی‌های سرمایه ای استانی، ردیف ۲ درصد سهم نفت و گاز و توازن منطقه ای بین دستگاههای اجرایی شهرستان توزیع شد.

وی با بیان اینکه عمده این اعتبارات صرف اجرای طرحهای عمرانی نیمه‌تمام می‌شود، اظهار داشت: تکمیل و شتاب‌بخشی ۱۰۳ طرح عمرانی نیمه تمام در شهرستان سبزوار از محل اعتبارات سال جاری مورد توجه قرار گرفته است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: عمده اعتبارت مورد نظر در قالب ۲۴ فصل، ۴۰ برنامه و ۱۰۳ طرح در حوزه راهها و حمل ونقل، توسعه خدمات شهری، آب و فاضلاب و منابع آب، بهداشت و درمان، ورزش و تفریحات، فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی و گردشگری ، صدا وسیما (تعمیر، بهسازی و تجهیز شبکه دیجیتالی صدا و سیما)، آموزش و پرورش، آموزش فنی و حرفه‌ای، بنیاد مسکن و موارد دیگر هزینه می شود.

ابراهیمی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلفند نسبت به جذب کامل اعتبارات استانی، ملی و سفر استانی دولت تلاش کنند و یکی از مهمترین شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاهها میزان جذب اعتبارات مربوطه است.

سهم اعتبارات شهرستان سبزوار ۳۹ درصد افزایش یافت

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ و در اقدامی جهادی عملیات آبرسانی به ۱۱ روستای محروم این شهرستان با همکاری خیران، قرارگاه محرومیت‌زدایی و آب و فاضلاب سبزوار به سرانجام رسید.

ابراهیمی گفـت: امسال هم انتظار است اداره آب و فاضلاب شهرستان با بهره گیری از همه ظرفیت ها و به ویژه استفاده از ظرفیت قرارگاه محرومیت زدایی و کمک خیران نسبت به توسعه شبکه آبرسانی روستاها و اصلاح و بهسازی شبکه آب در برخی مناطق روستایی که دچار مشکل هستند، اقدام کند.

وی با تاکید بر رعایت الگوی مصرف آب و برق توسط شهروندان گفت: با توجه به خشکسالی ها و محدودیت منابع آب، شهر سبزوار با کسری آب حدود ۳۰۰ لیتر در ثانیه روبه رو است هر چند این موضوع با تلاش جهادی شرکت آب و فاضلاب مدیریت شده و با کمترین مشکل مواجه هستیم اما ضروری است برای عبور از تنش آبی و رفع ناترازی تولید و مصرف برق از همه ظرفیت و امکانات برای گذر از این بحران استفاده شود.

شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.