اخبار سبزوار پيام : عمراني





اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 16 مرداد 1402 / کد مطلب: 15052 / نظرات: 0

شهردار سبزوار:


اجرای طرح‌های عمرانی در حاشیه شهر باید شتاب بگیرد


اجرای طرح‌های عمرانی در حاشیه شهر باید شتاب بگیرد  شهردار سبزوار گفت: اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در مناطق حاشیه این شهر باید شتاب بگیرد که این امر در قالب طرح "خدمت‌ علوی" میسر می‌شود.

 میثم حسین آبادی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از محله حاشیه ای قدس سبزوار در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از چالش های اصلی شهر سبزوار محلات حاشیه ای شهر است که به منظور ساماندهی آنها برنامه ریزی کوتاه، میان و بلندمدت طراحی خواهد شد.

وی تصریح کرد: شهرداری با همراهی نمایندگان دستگاههای اجرایی مشکلات محلات حاشیه شهر را با رویکرد مسجدمحوری مورد توجه قرار داده است که در کنار بازدیدهای میدانی و ارتباط مستقیم با شهروندان برای توانمندسازی فیزیکی و کالبدی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی این محلات اقدام می شود.

شهردار سبزوار گفت: طرح خدمت‌ علوی یکشنبه های هر هفته در مناطق هدف با رویکرد فوریت های خدمات شهری شهرداری برگزار می شود و پس از احصای مشکلات هر محله به مدت یک هفته ۶۰ نیرو از سازمان های مختلف شهرداری در کنار برخی فعالیت های خدماتی و عمرانی، دوره های آموزشی ایمنی و آتش نشانی و نشست های جهاد تبیین را برگزار می کنند.

شهردار سبزوار: اجرای طرح‌های عمرانی در حاشیه شهر باید شتاب بگیرد

هم اینک محلات شرق عیدگاه، نیروگاه، کلاته سیفر، قلعه نو، شرق صالح آباد و محله‌های اسلام آباد، جعفرآباد و زرگرها در ردیف سکونتگاه‌های غیر رسمی و مناطق حاشیه نشین شهر سبزوار قرار دارند.

بنا بر آمار اعلام شده، سبزوار پس از کلانشهر مشهد رتبه دوم حاشیه نشینی خراسان رضوی را دارد و حدود یک چهارم از جمعیت حدود ۲۵۰ هزار نفری و ۵۲۰ هکتار از مجموع سه هزار و ۴۰۰ هکتار گستره این شهر درگیر معضل حاشیه نشینی است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.