اخبار سبزوار پيام : عمراني





اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 1 شهريور 1402 / کد مطلب: 15089 / نظرات: 0


روکش آسفالت جاده های خراسان رضوی در دولت سیزدهم رکورد زد


روکش آسفالت جاده های خراسان رضوی در دولت سیزدهم رکورد زد  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: این استان طی یکسال (۱۴۰۱) روکش آسفالت را بر روی هزار کیلومتر از جاده های استان با ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار اجرا کرد که رکوردی در این زمینه محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، جواد خدایی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: این در حالی است که روکش آسفالت برای هزار کیلومتر جاده در حالت عادی پنج سال زمان می برد.

وی بیان کرد: مردم خراسان رضوی گلایه های زیادی نسبت به روکش نامناسب آسفالت راه های بین شهری استان بویژه راه های اصلی و شریانی داشتند و توان خراسان رضوی نیز انجام روکش آسفالت به میزان ۲۰۰ کیلومتر در سال بود.

وی اظهار داشت: با تلاش راهداری و سایر دستگاه های اجرایی و همراهی مردم، عزم جدی برای بهسازی روکش آسفالت جاده های خراسان رضوی در قالب طرح "تحول راه های استان" در دولت سیزدهم شکل گرفت به طوری که معادل پنج سال عملیات بهسازی جاده ها در یکسال انجام شد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: از ابتدای دولت تاکنون هزار و ۱۳۰ کیلومتر از جاده های بین شهری استان بهسازی شده است که این عدد تا پایان دولت سیزدهم به سه هزار کیلومتر خواهد رسید.

خدایی خاطر نشان کرد: به دلیل حجم بالای عملیات بهسازی روکش آسفالت جاده های خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱، این استان رتبه نخست کشور را در قیر مصرفی داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد با پایان بهسازی روکش آسفالت ۲ هزار کیلومتر جاده باقیمانده در خراسان رضوی بهسازی راه های استان در دولت سیزدهم به حداکثر میزان خود برسد.

معاون استاندار خراسان رضوی طرحهای راه سازی شامل مشهد – چناران، مشهد- سرخس، مشهد- دوغارون، تربت حیدریه – سنگان، شادمهر- کاشمر و آزادراه حرم تا حرم را از مواردی برشمرد که عملیات اجرایی انها در دولت سیزدهم سرعت گرفته است.

خدایی اضافه کرد: طرحهای راه سازی مزبور که جاده های دوبانده را دربرمی گیرد تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

واگذاری زمین برای ۱۷ هزار واحد در هفته دولت

معاون استاندار خراسان رضوی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن گفت: تاکنون بیش از چهار هزار هکتار معادل ۴۰ میلیون مترمربع زمین برای این طرح در استان تامین شده که ۱۵ برابر زمین مورد نیاز برای طرح مسکن مهر بوده و این اقدام طی یکسال و نیم انجام گرفته است.

خدایی با بیان اینکه چهار هزار هکتار زمین مزبور ۱۸۰ هزار واحد مسکونی را دربرمی گیرد، افزود: هم اینک بسیاری از این واحدها در مرحله آماده سازی قرار دارند یا ایجاد زیرساختهای آنها در دست انجام است، در برخی از واحدها آماده سازی زمین به پایان رسیده است.

وی اظهار داشت: خراسان رضوی جزو سه استان نخست کشور در حوزه واگذاری زمین برای طرح نهضت ملی مسکن اعم از شهری و روستایی است، فقط تاکنون زمین ۲ هزار و ۷۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن مسکن به روستاییان واگذار شده است و در هفته دولت امسال نیز زمین برای ۱۷ هزار واحد دیگر به متقاضیان واگذار خواهد شد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: زمین های واگذار شده در طرح نهضت ملی مسکن روستایی به صورت ۹۹ ساله و در گستره ۳۰۰ یا ۵۰۰ مترمربع برای هر واحد است، به منظور تامین زمین برای این طرح در روستاها طی یکسال هزار و ۱۱۳ طرح هادی روستایی در استان بازنگری شد.

خدایی افزود: زنجیره خدمات در حوزه طرح نهضت ملی مسکن باعث شده است که بیش از ۹۰ هزار پروانه ساختمانی برای واحدهای این طرح در استان صادر شود و بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال انعقاد قرارداد برای دریافت تسهیلات بانکی در این طرح انجام گیرد که بیشترین حجم انعقاد قرارداد از نظر تعداد مربوط به بخش روستایی است.

وی اظهار داشت: تا پایان تابستان مساله تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی کامل خواهد شد، تا پایان سال آماده سازی زمین ها به پایان می رسد و سال ۱۴۰۳ نیز زمان بهره برداری از واحدها در استان خواهد بود.

نمایشگاه دستاوردهای دولت سیزدهم در خراسان رضوی روزهای ۳۱ مرداد ماه و اول شهریور ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ عصر در محل ساختمان شمس عرصه میدان شهدا مشهد دایر است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.