اخبار سبزوار پيام : عمراني





اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 7 شهريور 1402 / کد مطلب: 15098 / نظرات: 0


نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی در جوین به بهره برداری رسید


نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی در جوین  به بهره برداری رسید همزمان با هفته دولت با حضور استاندار خراسان رضوی نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی در شهرستان جوین با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریال  به بهره برداری رسید.

فرماندار جوین گفت: این نیروگاه ۱۰ مگاواتی دو وجهی در مساحت ۱۵ هکتار با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی از سوی شرکت کشت و صنعت این شهرستان ایجاد و به شبکه سراسری برق متصل شد.

علی سامقانی با اشاره به مختصات این نیروگاه افزود: این نیروگاه دارای ۱۵ هزار و ۲۶۰ عدد صفحه، ۴۰ عدد اینورتر ۲۵۰ کیلووات و ۲ ترانس پنج هزار است که نقش مهمی در حوزه تامین انرژی جوین دارد.

وی تصریح کرد: پس از تصویب احداث این نیروگاه طی سالهای گذشته در نشست کارگروه امور زیربنایی، توسعه عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان، عملیات اجرایی آن دهه فجر سال گذشته با حضور استاندار خراسان رضوی آغاز شده بود.

شهرستان جوین با بهره مندی از کارخانه پارس فولاد، شرکت ماشین‌های الکتریکی و کارخانه اسید سیتریک یکی از قطب‌های صنعتی خراسان رضوی به شمار می رود.

کارخانه پارس فولاد سبزوار مستقر در جوین یکی از طرح های بزرگ فولادی کشور است که سالانه افزون بر ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید می کند.

شهرستان جوین همچنین قطب تولید چغندر قند در خراسان رضوی است که کارخانه قند آن با مصرف روزانه پنج هزار تن چغندر یکی از بزرگترین کارخانه های مصرف کننده چغندر قند کشور است که شکر سفید درجه یک با کیفیت مطلوب و نشان استاندارد به بازار عرضه می کند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.