اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 17 مهر 1402 / کد مطلب: 15167 / نظرات: 0

رییس شورا:‌


شهر سبزوار نیازمند اجرای طرح‌های کلان و زیربنایی است


شهر سبزوار نیازمند اجرای طرح‌های کلان و زیربنایی است  رییس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهر، اجرای طرح‌های کلان عمرانی و زیربنایی نیاز ضروری سبزوار است و شهرداری با وجود فعالیت مطلوب در طرح‌های مختلف خدمات شهری، باید در این زمینه فعالانه تر عمل کند.
 امین الله مظلوم ی در نشستی با خبرنگاران افزود: با توجه به موقعیت سبزوار که در مسیر زائران رضوی و رفت و آمد سالانه بیش از ۲۵ میلیون زائر و گردشگر قرار گرفته است، برای ارائه خدمات مطلوب به این حجم از مسافران، ایجاد بوستانی بزرگ در قد و قواره زائران رضوی و مردم سبزوار به شدت احساس می شود.

وی تصریح کرد: ساخت بزرگراه پیامبر اعظم (ص) نیز در راستای تکمیل اجرای طرح کمربند محیطی شهر سبزوار یکی از طرح های زیربنایی مورد نظر است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

مظلوم گفت: یکی دیگر از این اقدامات زیربنایی در محلات حاشیه شهر، بازگشایی انتهای مسیر "کال عیدگاه" است که برای این مسیل در بودجه دیده شده و شهرداری مکلف به بازگشایی آن است و در این زمینه توافقی نیز با آب منطقه ای و میراث فرهنگی صورت گرفته است.

وی افزود: در قالب طرح "خدمت‌ علوی" که شهرداری هر هفته در مناطق حاشیه ای و با رویکرد ارائه فوریت های خدمات شهری انجام می دهد، رسیدگی به مشکلات مناطق محروم شهر شتاب گرفته است.

رییس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: بر مبنای تبصره یک مصوبات شورای شهر، عواید حاصل از این محل در تفاهم با شرکت آب و فاضلاب صرف اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در محلات باقی مانده حاشیه شهر سبزوار شده و از این طریق ۱.۳ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر اجرا و ۱.۵ کیلومتر دیگر نیز در محلات شهید شمس آبادی و صالح آباد در دست برنامه ریزی برای اجرا است.

مظلوم تصریح کرد: یکی از مشکلات حوزه مدیریت شهری در سبزوار، فرسودگی ناوگان اتوبوس های شهری است که بدین منظور ۲۴ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان شهری سبزوار اختصاص یافته است.

مظلوم افزود: از این تعداد سال گذشته هفت دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی سبزوار شد و امسال نیز پنج دستگاه اتوبوس و پنج دستگاه ون تحویل شده و در مرحله شماره گذاری است، ۱۲ دستگاه اتوبوس شهری باقی مانده نیز تا آخر سال تحویل شهرداری می شود.

رییس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: ساخت بوستان در هسته مرکزی شهر نیز از محل جرایم کسر پارکینگ، که در حسابی ذخیره شده، مورد توجه قرار گرفته و در این راستا اجرای یک توقفگاه طبقاتی در مجاورت شهرداری در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: با وجود بار ترافیکی در هسته مرکزی شهر یکی از موانع ساخت توقفگاه در این محدوده، کمبود زمین و قرار گرفتن بخشی از آن در بافت تاریخی شهر است که در این راستا طرح پیاده رو بخشی از خیابان "بیهق" پس از اقدامات لازم اجرا می شود.
عقب‌ماندگی شهر سبزوار در حوزه آسفالت معابر مشهود است

رییس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: با وجود اجرای طرح نهضت آسفالت در خیابان های شهر، اما این اقدام عمرانی در برابر وضع نامناسب آسفالت خیابان ها به چشم نمی آید و بخش زیادی از خیابان های شهر همچنان آسفالت بی‌کیفیتی دارد و حجم زیاد معابر دارای آسفالت بسیار ضعیف در سطح شهر سبزوار، زمان بهسازی و ارتقای کیفیت آسفالت این معابر را طولانی کرده است.

مظلوم ادامه داد: تداوم کنده‌کاری‌ و حفاری‌های برخی سازمان‌های خدمت رسان و فعالیت یک پیمانکار لکه گیری بر حجم انتقادات و نارضایی شهروندان افزوده است که با هدف رفع این مشکل، شمار پیمانکاران لکه گیری به هفت مورد افزایش می یابد.

بنا بر آمار اعلام شده، سبزوار پس از کلانشهر مشهد رتبه دوم حاشیه نشینی در استان خراسان رضوی را دارد و حدود یک چهارم از جمعیت حدود ۲۵۰ هزار نفری و ۵۲۰ هکتار از مجموع سه هزار و ۴۰۰ هکتار گستره این شهر درگیر معضل حاشیه نشینی است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.