اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 آبان 1402 / کد مطلب: 15203 / نظرات: 0


شناسایی حدود ۶ هزار بیمار سرطانی در غرب خراسان رضوی


شناسایی حدود ۶ هزار بیمار سرطانی در غرب خراسان رضوی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اعلام کرد: تاکنون حدود ۶ هزار بیمار سرطانی در غرب استان خراسان رضوی شناسایی و زیر درمان قرار گرفته اند.
 دکتر محمد شوریده یزدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سبزوار به عنوان مرکز مرجع در غرب خراسان، از قطب های شیمی درمانی و رادیوتراپی شمال شرق کشور است که جمعیتی افزون بر یک میلیون نفر را زیر پوشش خود قرار داده است.

وی افزود: این بیماران سرطانی از امکانات جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی کلینیک پیشگیری از سرطان سبزوار بهره گرفته و دوره درمانی خود را سپری می‌کنند.

وی گفت: سرطان، دومین عامل مرگ و میر جوامع بشری بعد از بیماری های قلبی و عروقی است و شایع ترین سرطان در بین بانوان، سرطان پستان است که عامل ۲۵ درصد مرگ و میرها است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: در کلینیک پیشگیری از سرطان که در کلینیک ویژه دانشگاه استقرار دارد، با استفاده از تجهیزات ماموگرافی، سونوگرافی، کولونوسکوپی و آندوسکوپی، امکان لازم برای تشخیص زودهنگام و درمان به موقع سرطان هایی چون سرطان پستان، کولون و دهانه رحم برای بیماران فراهم شده است.

دکتر شوریده افزود: با توجه به تجهیزات درمانی به کار گرفته شده در کلینیک سرطان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ مورد تست‌ تشخیصی ماموگرافی و سونوگرافی برای بیماران مشکوک انجام شده که این اقدامات منجر به شناسایی بیش از ۲۰۰ مورد بیمار مشکوک به سرطان پستان شده است.

وی اظهار کرد: با ارائه اقدامات تکمیلی‌تر به منظور تشخیص زودهنگام بیماری، درصد قابل توجهی از بیماران سرطان پستان، به موقع درمان شده‌اند که امیدواریم با تکمیل تجهیزات و استفاده از دستگاه‌های پیشرفته، بیماران سرطانی بیشتری در کلینیک پیشگیری از سرطان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار زیر درمان قرار بگیرند.

اکنون ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.