اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 28 آبان 1402 / کد مطلب: 15229 / نظرات: 0


تجلیل از شهید سبزواری که با داعش و جهل همزمان جنگید


تجلیل از شهید سبزواری که با داعش و جهل همزمان جنگید معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در دیدار با خانواده شهید سبزواری مدافع حرم "مهدی موحدنیا"، از وی به عنوان مجاهدی یاد کرد که همزمان با حضور در جبهه نبرد با گروهک تکفیری داعش، تا لحظه شهادت، سنگر علم و دانش را خالی نکرد.

زهرا شوشتری  در این دیدار که به مناسبت ششمین سالگرد شهادت شهید موحدنیا صورت گرفت، افزود: این شهید مدافع حرم همزمان در جبهه نبرد با داعش به جنگ بی‌سوادی نیز رفته بود که این حاوی پیامی بزرگ برای مسوولان و نسل جوان است که در سنگر علم و دانش باید ادامه دهنده راه شهیدان باشند.

معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه آموزش دهندگان این نهاد تلاش های مخلصانه ای برای ریشه کنی بی سوادی دارند، گفت: در این مسیر باید سیره، منش، روحیه ایثارگری و کار جهادی شهید موحدنیا مورد توجه و سرمشق آنان قرار گیرد.


شهید موحدنیا در سوریه نهضت سوادآموزی برپا کرد

معاون مدیرکل و رییس آموزش و پرورش سبزوار نیز در این دیدار گفت: شهید موحدنیا، در سوریه نهضت سواد آموزی برپا کرد که در سالهای بعد این حرکت ارزنده از سوی رزمندگان گروههای فاطمیون تداوم یافت.

سیدولی‌الله حسینی افزود: این شهید مدافع حرم در کنار نبرد داعش، آموزش نیروهای فاطمیون را بر عهده داشت.

رییس نهضت سوادآموزی سبزوار نیز با استناد به حدیث نبوی که "مداد علما برتر از خون شهدا است"، افزود: افتخار شهید مهدی موحدنیا این است که هر ۲ موهبت علم آموزی و مجاهدت تا شهادت نصیب وی شد.

عبدالمجید شجاع اظهار داشت: این شهید مدافع حرم در سنگر علم، تعلیم و تربیت فاطمیون و دفاع از حرم حضرت زینب (س) به فیض شهادت رسید.

به گزارش ایرنا، شهید مهدی موحدنیا یکی از رزمندگان سبزواری جبهه مقاومت بود که به عنوان مربی، مسوولیت سوادآموزی و آموزش نیروهای فاطمیون را عهده‌دار بود.

شهید موحدنیا، ۲۷ آبانماه سال ۱۳۹۶ در شب شهادت امام رضا(ع) در شهر "بوکمال" سوریه توسط مزدوران گروهک تکفیری داعش به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.ایرنا




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.