اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 21 آذر 1402 / کد مطلب: 15253 / نظرات: 0


ساخت نخستین توقفگاه طبقاتی در دستور کار شهرداری سبزوار است


ساخت نخستین توقفگاه طبقاتی در دستور کار شهرداری سبزوار است شهردار سبزوار گفت که ساخت نخستین توقفگاه طبقاتی در هسته مرکزی این شهر در دستور کار قرار گرفته است.

 میثم حسین آبادی در نشستی خبری افزود: یکی از طرح های کلان شهرداری سبزوار ساخت توقفگاه طبقاتی بوده که سال‌های زیادی پیرامون این موضوع بحث و بررسی شده است تا در ضلع جنوبی محوطه شهرداری سبزوار با ظرفیت پذیرش ۳۶۵ دستگاه خودرو ساخته شود.

وی افزود: مشکل ترافیک به‌ ویژه در هسته مرکزی سبزوار مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است که با توجه به حجم بالای ترافیک، ساخت توقفگاه یکی از نیازهای محسوس و مبرم شهر است.

طرح کمربند محیطی سبزوار کامل می شود

شهردار سبزوار گفت: هم‌ اینک مرحله چهارم طرح کمربند محیطی سبزوار با نام "بزرگراه پیامبر اعظم" (ص) در حدفاصل "میدان سربداران" و "میدان آیت‌الله علوی" به طول ‌۲ کیلومتر در حال اجراست..

حسین آبادی افزود: طرح کمربند محیطی این شهر در چهار مرحله اجرا می شود که تاکنون سه مرحله آن شامل بزرگراه‌های "سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ابریشم و غدیر" اجرا شده است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح بزرگراه پیامبر اعظم (ص) به لحاظ قانونی در حیطه وظایف اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سبزوار است اما شهرداری برای خدمت به مردم اجرای این طرح بزرگ را به دوش کشیده است.

شهردار گفت: بر اساس بررسی به عمل آمده، حوادث ترافیکی فراوانی در ۲ کیلومتر محدوده میدان سربداران به سمت میدان آیت‌الله علوی رخ می‌دهد که با ساخت طرح بزرگراه پیامبر اعظم (ص) از حجم این حوادث کاسته خواهد شد.

ساخت نخستین توقفگاه طبقاتی در دستور کار شهرداری سبزوار است

مصلای تاریخی سبزوار به شهرداری واگذار شده است

شهردار سبزوار گفت: قرارداد سال گذشته در خصوص واگذاری مصلای تاریخی شهر به شهرداری به روزرسانی شده که مدت آن هفت سال است و برنامه شهرداری برای این مکان تاریخی ساخت یک توقفگاه با قابلیت برپایی بازار با نمای سنتی است.

حسین آبادی افزود: طراحی در خور برای ساماندهی این بنای تاریخی انجام و مجوز های لازم دریافت شده است تا با اجرای این طرح زیرساختی، اهالی محله هدف "قدس و صالح آباد" نیز از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: همچنین فاصله نزدیک بازار گردشگری مصلای تاریخی سبزوار به سبب مجاورت آن با کمربند جنوبی، فرصتی مناسب برای جذب زائران رضوی ایجاد می کند.

شهردار سبزوار با اشاره به اجرای طرح پیاده راه خیابان بیهق نیز گفت:‌ در این طرح ضلع جنوبی گذرگاه تعریض می شود و بخشی که اکنون خودروها توقف می‌کنند تبدیل به پیاده راه می شود.

حسین آبادی افزود: شهرداری سبزوار ساخت ۲ گذر غذا و تفریح را نیز در برنامه دارد که این گذرها در شمال شرق "توحیدشهر" و ضلع غربی "بوستان ارم"، حدفاصل میدان شهید فهمیده و سیلو ایجاد می شود که با اجرای آن ۲۵۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم فراهم می شود.

وی با اشاره به اجرای عملیات نهضت آسفالت در معابر شهر سبزوار تصریح کرد: در سال گذشته ۲۴۶ هزار متر مربع و از ابتدای امسال نیز ۲۷۴ هزار متر مربع آسفالت معابر در سبزوار انجام شده که این میزان تا انتهای سال به ۳۰۰ هزار متر مربع خواهد رسید.

۲۷ کارگاه عمرانی در سطح شهر فعال شده است

شهردار سبزوار همچنین گفت: برنامه مدیریت جدید شهری در وهله نخست اجرای طرح های کوچک است که در این راستا ۲۷ کارگاه عمرانی در سطح شهر فعال شده است.

حسین آبادی افزود: هدف از اجرای این طرح ها خدمت رسانی به همه مردم شهر است و در کنار آن از اجرای طرح های زیرساختی بزرگ نیز غافل نخواهیم شد.

وی با یادآوری اینکه لزوم ارتباط متقابل شهرداری با رسانه‌ها بر هیچکس پوشیده نیست، تصریح کرد: رسانه‌ها کمک بزرگی برای پیشبرد اهداف نظام و همچنین شهرداری ها می‌کنند.

شهردار سبزوار افزود: رسالت رسانه‌ها و خبرگزاری در برهه کنونی که کشور نیاز به امید آفرینی بیشتری دارد، تزریق امید به جامعه است.

شهر سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد با گستره سه هزار و ۷۵۴ هکتار و حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت از شهرهای مهم و بزرگ خراسان رضوی با پیشینه غنی تاریخی است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.