اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 دي 1402 / کد مطلب: 15267 / نظرات: 0


آیین بزرگداشت سردار شهید سلیمانی در سبزوار برگزار شد


آیین بزرگداشت سردار شهید سلیمانی در سبزوار برگزار شد  آیین بزرگداشت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسوولان، روحانیان، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع تاریخی سبزوار برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در تیپ ۴۷ مهندسی رزمی سپاه سبزوار در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها گفت: شهید سلیمانی در کنار اخلاص و تقوای کم نظیری که داشت، نماد مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان بود.

حجت‌الاسلام حسین زحمتکش افزود: مکتب شهید سلیمانی برگرفته از ایمان، اخلاص و روحیه مقاومت است، این سردار شهید در تمام ابعاد زندگی شاخص بود که این مکتب انسان ساز امروز به الگویی برای جهانیان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه راه و آرمان‌های این شهید بزرگوار همواره زنده است و امتداد دارد، اظهار داشت: امروز تاثیرگذاری معنوی و فکری سردار سلیمانی در ابعاد بین المللی فراگیر شده است و ملت‌های آزادی‌خواه جهان برای مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم از وی الگو می گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در تیپ ۴۷ مهندسی رزمی سپاه سبزوار گفت: تقویت قدرت جبهه مقاومت اسلامی از ثمرات خون شهدای مقاومت به ویژه سردار سلیمانی بوده است و حماسه آفرینی و مقاومت امروز مردم غزه در برابر حملات رژیم غاصب صهیونیستی یکی از این دستاوردهاست.

اجرای سرود، سخنرانی، مرثیه‌سرایی و مداحی بخشی از آیین های بزرگداشت سردار سلیمانی در سبزوار بود.

سردار قاسم سلیمانی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود. شکل گیری گروهک تروریستی داعش و یورش آنها به مناطقی از عراق و سوریه در سال ۲۰۱۴ میلادی سبب شد تا سردار سلیمانی و یارانش برای دفاع مردم مظلوم این مناطق از جان و زندگی خود دست بکشند و روزها و سال ها به مبارزه با گروهک تروریستی داعش بپردازند.

سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و "ابومهدی المهندس" معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی سال ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهور وقت آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند.

۱۳ دی سالروز شهادت سردار سلیمانی روز جهانی مقاومت نام گرفته است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.