اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 خرداد 1391 / کد مطلب: 2740 / نظرات: 0


پایگاه انتقال خون سبزوار نیاز به توسعه دارد


مدیركل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: پایگاه انتقال خون سبزوار نیاز به توسعه دارد.
به گزارش ایسنا،دكتر محمداسماعیل خیامی با بیان اینكه پایگاه انتقال خون سبزوار نیاز به توسعه دارد، گفت: برای توسعه پایگاه انتقال خون سبزوار پروژه احداث مركز انتقال خون سبزوار را مصوب كرده ایم، درصورتی كه زمین پایگاه آماده شود پایگاه دوم را احداث و اگر چنانچه پیدا نشود، پایگاه اول را توسعه خواهیم داد.
وی گفت: امروزه سلامت خون و فرآورده‌های خونی نقش حیاتی، منحصر به فرد و استراتژیك دارد.
خیامی اظهار داشت: با رشد جوامع و توسعه علوم پزشكی و اقدامات درمانی تخصصی، نیاز به استفاده از فرآورده‌های خونی بیشتر شده و تقریبا همه امور پزشكی با خدمات انتقال خون و فرآورده‌های خونی گره خورده است.
وی عنوان كرد: امروزه اگر فرآورده‌های خونی در حد كفایت تامین نشود جامعه و نسل‌های آینده دچار مشكلات و عوارض جدی خواهند شد و روزانه جان 10 نفر به خطر می‌افتد.
مدیركل سازمان انتقال خون خراسان رضوی در خصوص اهمیت اهدای خون و قرار گرفتن در روز تقدیر از اهداكنندگان خون ابراز داشت: اهداكنندگان خون سرمایه‌های جامعه ما هستند و هر اهداكننده‌ با اهدای خون خودش جان سه نفر را نجات می‌دهد، زیرا كه هر خون تبدیل به سه فرآورده خونی می‌شود و از این فرآورده‌ها، در بیماری‌های خاص نیز استفاده می‌شود.
خیامی در خصوص مزایای اهدای خون اظهار داشت: اهدای خون فایده‌های زیادی برای اهداكننده دارد كه بزرگترین فایده آن رضایت‌مندی روحی و شعف است كه فرد با اهدای زندگی به دیگران آنرا به دست می‌آورد.
وی ادامه داد: از دیگرفایده‌های اهدای خون كاهش سكته‌های مغزی و قلبی و آماده‌تر و فعال شدن بافت‌های خون فرد اهداكننده است.
وی با اشاره به روند اهدای خون و رسیدن خون به دست فرد نیازمند، عنوان كرد: اصول بسیار مهمی را مراعات می‌كنیم تا اهدای خون برای فرد اهداكننده ضرری نداشته باشد و سلامت دریافت‌كننده تضمین شود.
خیامی در خصوص شرایط اهدای خون افزود: فرد باید از سلامتی كامل برخوردار باشد، سن افراد از 18 سال تا 65 سال باشد و وزن آن‏ها نیز از 50 كیلوگرم بیشتر باشد.
وی گفت: در حوادثی چون تصادف، جراحی مثل جراحی زنان و جراحی قلب، بیماری‌های تالاسمی كه افراد دچار كم‌خونی دائمی هستند و باید مرتبا به آنها خون داده شود، درمان‌ها مثل دیالیز، شیمی‌درمانی، درمان زردی نوزادان كه نیاز به تعویض خون‌شان است، مشكلاتی كه باعث كم شدن و نیاز افراد به خون است.
خیامی افزود: در سطح شهر مشهد 6 مركز اهدای خون در خیابان‌های امام رضا (ع)، شیرازی، (نزدیك به حرم مطهر) خیابان دانشگاه، قاسم‌آباد-چهارراه مخابرات وآزادشهر، بلوار استقلال واقع است همچنین در شهرهای سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، گناباد، قوچان و كاشمر و در بقیه نقاط به صورت سیار انتقال خون انجام می‌گیرد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.