اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 9 تير 1391 / کد مطلب: 2896 / نظرات: 0


فرماندار جوین: اگر معتادی ترک کند به او وام می دهیم


نماینده عالی دولت درجوین افزود: بزودی کارگاه های آموزشی ترک اعتیاد در این شهرستان تشکیل شده و اگر معتادی بتواند ترک کند و همت کار و تلاش را داشته باشد با پرداخت وام آنها را یاری خواهیم کرد.

همایش سلامی دوباره به زندگی روز گذشته(پنج شنبه) به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با حضور فرماندار، مسئولین ادارات و مدعوین در محل سالن جلسات ذوالفقار برگزار گردید.

در این همایش فرماندار شهرستان جوین با تقدیر از شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان که این همایش را برگزار کردند، یکی از روشهای شیوع اعتیاد را سوء استفاده از ارتباطات دانست که انسان را می تواند به دام اعتیاد بیندازد. فرماندار تصریح نمود، ما باید به جوانان یاد بدهیم تا بتوانند کلمه نه را در ارتباط با دوستان به زبان بیاورند .

مهدی فروزان یکی از عوامل فردی را که نقش بسزایی در گرایش جوانان به اعتیاد دارد را، عوامل عصبی دانست که باعث می شود فرد در فشارهای ناگهای عصبی به مواد اعتیاد آور روی بیاورد.

وی با اشاره به آمار های مواد مخدر در کشور افزود: در شهرستان جوین کارگروه های پیشگیری از مواد مخدر بصورت ماهیانه برگزار می گردد و پیشرفت های خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

نماینده عالی دولت درجوین افزود: بزودی کارگاه های آموزشی ترک اعتیاد در این شهرستان تشکیل شده و اگر معتادی بتواند ترک کند و همت کار و تلاش را داشته باشد با پرداخت وام آنها را یاری خواهیم کرد.

دکتر شکیبا یکی از روانشناسان و مشاوران این شهرستان نیز با اشاره به اینکه اعتیاد یک بیماری است، گفت:پیشگیری از اعتیاد و اطلاع رسانی در این مورد مقدم بر درمان می باشد.

وی عامل اصلی اعتیاد را عدم توانایی فرد در برقراری ارتباط با دیگران و اعضای خانواده و دوستان ذکر نمود.

رئیس پزشک قانونی شهرستان جوین نیز با بیان اینکه موادمخدر صنعتی جدید در جوین شیوع پیدا کرده است، گفت: این مواد صنعتی حتی با یک بار مصرف کردن، فرد را به دامن اعتیاد می کشاند.

دکتر ملک زادگان از مسوولین امر خواست، یک اقدام فوری در جهت جلوگیری از شیوع مواد صنعتی جدید در این شهرستان داشته باشند.

در پایان این مراسم به چند تن از کارکنان نیروی انتظامی که در بحث مواد مخدر تلاش و کوشش فراوانی داشتند، هدایایی تقدیم گردید .

منبع: نسیم جوین





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.