اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 آذر 1391 / کد مطلب: 4546 / نظرات: 0

رییس اداره بهزیستی:


دو هزار نفر از معلولان سبزوار جویای كار هستند


   سبزوار - رییس اداره بهزیستی سبزوار اشتغال را از مهمترین مشكلات معلولان عنوان كرد و گفت : دو هزار نفر از معلولان این شهرستان جویای كار هستند.
 به گزارش سبزوار پیام ، "محمد حسین هادوی فر' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اشتغال ، مسكن ، مناسب سازی ادارات از جمله دغدغه های مهم معلولان است .

وی گفت: چهار میلیارد ریال در مشاغل خانگی و 9 میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی سهمیه بهزیستی سبزوار است كه با توجه به جمعیت افراد پشت نوبتی ، این اعتبار تكافوی نیاز ها را ندارد.

وی با اظهار اینكه تعهد اشتغال استان برای مددجویان بهزیستی سبزوار 175 نفر است، اظهار داشت : در حال حاضر فقط 500نفر از معلولان سبزوار متقاضی دریافت تسهیلات خود اشتغالی هستند.

رییس اداره بهزیستی سبزوار به تحت پوشش بودن حدود 9 هزار معلول كه 70 درصد آنان جسمی ،حركتی و ذهنی و 30 درصد هم نابینا ، ناشنوا و بیمار روانی هستند اشاره كرد و افزود : به طور میانگین از سه سال قبل ، سالانه حدود 200 نفر از معلولان این شهرستان از طریق مراكز تحت پوشش بهزیستی ، دریافت وام خود اشتغالی ، معرفی به كارفرما و پرداخت حق بیمه سهم كارفرما و غیره مشغول به كار شده اند.

هادوی فر ، مناسب سازی اماكن عمومی این شهرستان را نیز از اولویت های این اداره عنوان كرد و گفت : پیگیر این موضوع هستیم شهرداری این كار را شروع كرده و تعدادی از خیابان های شهر مناسب سازی شده و پیاده روهایی نیز كه احداث می شود مناسب سازی می شوند.

رییس اداره بهزیستی سبزوار در پایان گفت : رسیدگی به معلولان با توجه به مشكلات زیاد آنها در كنار كمك های دولتی ،كمك خیران را نیز می طلبد. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.