اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 5 تير 1392 / کد مطلب: 6234 / نظرات: 1


سرانه فضای سبز در شهرسلطان آباد خوشاب بیش از میانگین کشوری آن است


سرانه فضای سبز در شهرسلطان آباد خوشاب بیش از میانگین کشوری آن است  شهردار سلطان آباد خوشاب سرانه فضای سبز در این شهر را بیش از میانگین کشوری آن عنوان کرد.

به گزارش سبزوارپیام،ˈمحمد حسین حیدری ˈ روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرسلطان آباد 9 هکتار فضای سبز دارد که با توجه به جمعیت پنج هزار و 312 نفری آن ، هر شهروند می تواند از9 /16 متر مربع فضای سبز برخوردار شود.

وی اظهار داشت : فضای سبز، جایگاه زیرساختی در توسعه شهر دارد که باید به این امر مهم هم از سوی مسوولان و نیز مردم در احداث و نگهداری فضای سبز توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه استاندارد جهانی فضای سبز 20 تا 25 مترمربع و سرانه قابل قبول فضاهای سبز شهری در شهرهای ایران بین 7 تا 12 مترمربع برای هر نفر است، اظهار داشت : با وجود این، در شهرهای مختلف کشور نیز این رقم با توجه به ویژگی های متفاوت جغرافیایی و اقلیمی آنها، با اختلافاتی همراه است که میزان آن را طرحهای مصوب هر یک از شهرها تعیین می کنند.

وی اقدامات سه ماهه نخست امسال در حوزه فضای سبز شهر سلطان آباد را شامل ترمیم مناطق فضای سبز آسیب دیده و احداث فضای سبز آرامستان این شهر عنوان کرد و گفت : برای ابنیه و فضای سبز آرامستان این شهر 600 میلیون ریال هزینه شده است.

وی اولویت کاری امسال را نیز احداث فضای سبز مزار شهدای گمنام شهر سلطان آباد خوشاب ذکر کرد و گفت : هنوز این مزار در مرحله تهیه طرح بوده و تکمیل آن علاوه بر شهرداری نیاز به همکاری و همت مسوولان دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


علی
حرف های آقای شهردار بیشتر شبیه یک شوخی است تا واقعیت با وجود گذشت دو سال از شهرستان شدن سلطان آباد هنوز هیچ اقدامی در جهت زیبائیی این شهر نشده حتی از روداب وششتمد نیز عقب تر است