اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 16 تير 1392 / کد مطلب: 6292 / نظرات: 0


احداث ساختمان انجمن نابینایان سربداران سبزوار آغاز شد


احداث ساختمان انجمن نابینایان سربداران سبزوار آغاز شد عملیات اجرایی ساختمان انجمن نابینایان سربداران سبزوار روز یکشنبه طی مراسمی آغاز شد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، رئیس اداره بهزیستی سبزوار در این مراسم گفت: زمین این واحد به مساحت 320 مترمربع توسط شورای اسلامی و شهرداری سبزوار به انجمن نابینایان سربداران این شهرستان اهدا شده است.

محمد حسین هادوی فر افزود: ساخت و بهره برداری از ساختمان انجمن نابینایان سربداران سبزوار همت و مشارکت خیرین را می طلبد.

وی اظهار داشت: بایستی بیش از پیش برای توانمندسازی معلولان جامعه با تحصیل، آموزش های فنی و حرفه ای و اشتغال آنان اقدام کنیم.

وی با اشاره به تحصیل 90 دانشجو و 360 دانش آموز معلول در سبزوار گفت : تجربه نشان داده است اگر فرصت برابر برای معلولان فراهم کنیم، بهتر از افراد دیگر پیشرفت می کنند.

وی اظهار داشت: انجمن هایی چون انجمن نابینایان و سایر انجمن هایی که برای معلولان فعالیت می کنند می توانند کمک های مردمی را جذب کرده و برای معلولان هزینه کنند.

وی مهمترین دغدغه روشندلان را اشتغال عنوان کرد و گفت : بایستی مسوولان ادارات و سازمان ها در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار افزود: هم اکنون 20 نفر از روشندلان سبزوار در ادارات و سازمان های این شهرستان در بخش اپراتوری تلفن اشتغال دارند.

رئیس هیات مدیره انجمن نابینایان سربداران سبزوار هم مهمترین دغدغه روشندلان را اشتغال آنان دانست.

فاطمه سعیدی با اشاره به تاسیس انجمن نابینایان در سال 1382 گفت: با تلاش های این انجمن برای شش نفر از اعضا اشتغالزایی شده است.

وی با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری سبزوار برای بکارگیری نابینایان خواستار همکاری سایر سازمان ها و ادارات در این زمینه شد.

وی با بیان اینکه انجمن نابینایان سربداران سبزوار دارای 100 عضو است،گفت: حدود 30 نفر از این اعضا دارای تحصیلات دانشگاهی هستند که هم اکنون بیکارند.

وی کمبود امکانات ورزشی برای نابینایان را هم از دیگر مشکلات آنان دانست و افزود: به دلیل کمبود امکانات تنها رشته ورزشی که مردان نابینا در آن فعالیت می کنند، رشته گلبال است و بانوان نابینا از هیچ امکاناتی برخوردار نیستند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.