اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 مرداد 1392 / کد مطلب: 6459 / نظرات: 1


جناح‌بندی سیاسی در شورای شهر سبزوار محکوم به شکست است


منتخب مردم شورای اسلامی شهرستان سبزوار گفت: انتخاب مجدد مقصودی به عنوان شهردار، نیازمند بررسی شرایط و ویژگی‌های شهردار اصلح است و با وجود اين انتخاب وي جای بحث دارد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایسنا،،مسعود پسندیده خاطرنشان کرد: با پایان دوره سوم شورای اسلامی شهر، عمر کاری شهردار نیز در تاریخ 12 شهریور به پایان مي‌رسد و اين در حالي است كه نام مقصودي به عنوان یک گزینه مطرح است.

این مسوول خاطرنشان كرد: متاسفانه بعضی از کارشناسان و کارکنان بدنه شهری متخصص نيستند و شایستگی کار در آن جایگاه را ندارند، این در حالی است که افراد متخصص در زمینه کاری خود حضور ندارند و یک شهردار مدیر می‌تواند با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که در اختیار دارد از داشته‌های خود به بهترین نحو استفاده كند.

وی افزود: این امر نیازمند بررسی شرایط مطرح شده برای یک شهردار اصلح است.

منتخب مردم در شورای شهر سبزوار ادامه داد: اعضای شورای شهر به مهم‌ترین رسالتشان که همان انتخاب شهردار اصلح است اهتمام ویژه‌ای خواهند داشت و پیگیری‌های مجدانه فردی شایسته با ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی مناسب و به دور از گرایشات سیاسی و با استفاده از تجربیات اعضای دوره قبل ارزشمند است.

وی افزود: نظر من این است از افرادي که قبلا شهردار بودند و كساني كه داراي گرایش‌های سیاسی و وام‌دار به فرد، حزب، جناح و گروه هستند، استفاده نکنیم.

این مسوول گفت: برای ملموس بودن مطلب فوق می‌توانیم مثالی در ورزش بزنیم، گاهی مربی براي انتخاب يك بازیکن بايد هزینه زیادی صرف كند، در غیر این صورت اگر مربی، فرد توانایی باشد به دنبال کشف بازیکنی دیگر می‌رود، کسی که در آینده بتواند در حیطه خود پدیده شود.

پسندیده با اشاره به اين كه در شورای شهر سبزوار هیچ جریان سیاسی حاكم نيست، مدعي شد: اگر چنین نباشد و جریانی خاص با اهداف مشخص بخواهد فردی را با توجه به قدرت سیاسی به عنوان شهردار انتخاب کند، به عنوان یک عضو از شورای 13 نفره با وجود تمکین به رای اکثریت اعضای شورا، مانع تحقق اهدافشان خواهم شد.

وی افزود: به دنبال تنش نیستم، بلکه اعتقاد دارم و وظیفه خود می‌دانم که بايد 24 ساعت روز و 7 روز هفته را تلاش کنیم تا حقی از مردم ضایع نشود، زیرا قول و شعار من به مردم همین بوده است.

منتخب مردم در شورای شهر سبزوار در خصوص ویژگی‌های شهردار آینده خاطرنشان كرد: اولین و مهم‌ترین ویژگی شهردار، باتقوا بودن است.

وی درباره علت تاكيد بر اين ویژگی توضيح داد: با توجه به منابع مالی زیادی که در اختیار شهرداری است باید اصلی‌ترین ویژگی وی تقوا و امانت‌داری در بیت‌المال باشد.

پسندیده خلق نیکو را حلقه گمشده ارتباط بین مسوولان و مردم دانست و برخی دیگر از خصوصیات شهردار آینده را اهل مشورت بودن، نگاه جامع به شهر داشتن، صبور و مدیر بودن و عدم وابستگی به جناح سیاسی، اعلام كرد.

وي تاكيد كرد: براي انتخاب شهردار صرفا تخصص در زمینه عمران و معماری شهری کافی نیست.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


سخنان منطقی و جسورانه ای بود