اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 اسفند 1392 / کد مطلب: 8239 / نظرات: 0


رونمایی از طراحی جدید لباس فرم پرستاران در سال آینده


رونمایی از طراحی جدید لباس فرم پرستاران در سال آینده سبزوارپیام-معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:لباس پرستاران به دلیل تعدد و تکثر در فرم و نمونه در حال حاضر توسط کارشناسان و متخصصان طراحی لباس در حال مطالعه و طراحی است و انشاءالله در روز پرستار سال آینده رونمایی می‌شود.

به گزارش سبزوارپیام،محمد میرزا بیگی در گفت‌وگو با تسنیم در حاشیه برگزاری مراسم روز پرستار با اشاره به حضور پرستاران در سطح جامعه به صورت مشخص و برنامه‌ریزی شده، ایجاد مشوق‌های آموزشی و انگیزشی برای مناطق محروم، تدوین استانداردهای نیروی انسانی پرستار، اعطای صلاحیت حرفه‌ای پرستاران، اجرا و تدوین قوانین پرستاری و بازنگری لباس پرستاران را از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های در دست اقدام معاونت پرستاری وزارت بهداشت عنوان کرد.

 

معاون پرستاری وزیر بهداشت در ارتباط با بازنگری و باز تعریف لباس فرم پرستاران سطح کشور اظهار کرد: لباس پرستاران به دلیل تعدد و تکثر در فرم و نمونه در حال حاضر توسط کارشناسان و متخصصان طراحی لباس در حال مطالعه و طراحی است و انشاءالله همزمان با روز پرستار سال آینده 93 از این طرح رونمایی می‌شود.

 

میرزابیگی با انتقاد از کمبود دانش آموختگان پرستاری در سطح کشور از نبود استاندارد واحد برای تربیت پرستار نیز گلایه کرد و گفت: وزارت بهداشت باید متناسب با استانداردها، ظرفیت دانشکده‌های پرستاری را در چندین دوره افزایش دهد تا به حد استاندارد برسیم چراکه اگر به دلایلی افزایش بی‌رویه را هم در دستور کار داشته باشیم در سال‌های آتی با معضل بیکاری پرستاران روبه‌رو می‌شویم.

 

وی خاطرنشان کرد: بعد از تربیت و آموزش پرستاران، نحوه حضور این قشر زحمتکش در بیمارستان‌ها می‌تواند به روش‌های دولتی و غیر دولتی انجام شود.

 

معاون پرستاری وزیر بهداشت با تاکید بر ساماندهی استانداردهای پرستاری حتی به صورت غیر دولتی، خواستار توجه ویژه دولت و مسئولان به افزایش سهم پذیرش دانشجوی پرستاری در مراکز آموزش عالی و ایجاد آژانس‌های ویژه پرستاری در سطح کشور شد.

 

میرزابیگی با اشاره به اجرای طرح صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری خاطرنشان کرد: این طرح در راستای نظارت و کنترل بر پرستاران شاغل در بخش‌های دولتی و غیر دولتی در حال اجرا است تا با اعمال این روش جلو ادعای برخی از پرستار نماهای این حرفه گرفته شود./2





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.