اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 1 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8527 / نظرات: 0

سبحانی‌فر در نطق میان دستور؛


دولت لایحه تأسیس استان سربداران را به مجلس ارائه دهد


دولت لایحه تأسیس استان سربداران را به مجلس ارائه دهد
نماینده مردم سبزوار ،جوین،جغتای،خوشاب،داورزن و ششتمددر مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرارسیدن هفتصدمین سالگرد قیام سربداران، گفت:‌ دولت لایحه ایجاد استانی با این نام را به مجلس بیاورد.
رمضانعلی سبحانی فر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز با تبریک روز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی با بیان اینکه از شخصیت فاطمه (س) سخن گفتن بسیار دشوار است، گفت: فاطمه (س) یک زن بود آنچنان که اسلام می خواست یک زن باشد و تصویر زیبای آن را پیامبر (ص) خود ترسیم کرده بود و او را در کوره های فقر و مبارزه و آموزه‌های انسانی خویش پرورده و مناسب ساخته بود.
نماینده مردم سبزوار ،جوین،جغتای،خوشاب،داورزن و ششتمددر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) در همه ابعاد نمونه بود، ‌به گفته‌ای از دکتر علی شریعتی اشاره کرد و افزود: فاطمه، فاطمه است.
وی با اشاره به فرارسیدن 31 فروردین سالگرد درگذشت مفسر قرآن که دکتر علی شریعتی از محمدتقی شریعتی با نام پدر، استاد و مراد خود یاد می‌کرد، یاد و خاطره این دو دانشمند سبزواری را گرامی داشت.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به روز دوم اردیبهشت ماه روز زمین پاک و تبریک این روز به محیط‌بانان و دوستداران محیط زیست، توصیه کرد تا همه مردم با محیط زیست مهربان‌تر بوده و با کمک دوستداران محیط زیست، شهری بسازیم که مناسب زندگی باشد نه اینکه ما مناسب زندگی شهری بشویم.
وی با اشاره به روز یازدهم اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر و تبریک این روز به همه کارگران، از دولت خواست تا با تأمین امنیت شغلی این قشر و نیز سایر خواسته‌های به‌حق آنها، جلوی تهیه قراردادهای سفید امضای کارفرمایان گرفته شده و همچنین ماده 10 قانون نوسازی صنایع یعنی بازنشستگی با 25 سال سابقه کار، اجرایی شود.
این نماینده مجلس نهم دوازدهم اردیبهشت روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم و تبریک این روز به همه معلمان که با چشم و دلی پاک در عرصه‌های علمی کشور فعالند، از دولت خواست تا با ارائه هر چه سریعتر لایحه رتبه بندی معلمان، علاوه بر قدردانی از زحمات معلمان، در جهت رفع تبعیض و دریافتی حقوق میان معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش با سایر اقشار، گام مؤثری بردارد.
وی خطاب به رئیس جمهور، ‌تصریح کرد: این صدای اهالی دیار سربداران، سبزوار، جغتای و جوین است که فریاد برمی‌آورند که با کاهش 50درصدی بارش‌ها و با وجود خشکسالی و کاهش برداشت آب از چاه‌های در اختیار کشاورزان و دامداران را با تهیه نهاده های دامی و کشاورزی همچون سموم کشاورزی و کود شیمیایی و نیز مکانیزه کردن تجهیزات آنها و تمدید وام‌های این قشر، جبران کنید.
نماینده مردم سبزوار، جغتای و جوین در مجلس با درخواست از مسئولان ذی‌ربط برای تأمین آب شرب این شهرستان‌ها، از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا اعتبار ویژه‌ای برای لایروبی چاه‌ها و قنات‌های این سه شهرستان در نظر بگیرد.
وی با اشاره به کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی سبزوار در چندین سال قبل و نیز عدم آغاز به کار ساخت این نیروگاه گفت: وزیر صنعت معدن و تجارت نسبت به تسریع در تکمیل مجتمع فولاد سبزوار اقدام کند.
سبحانی فر با درخواست از وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل باند دوم راه‌های روستاها و بخش‌های اطراف جاده ترانزیتی سبزوار سلطان آباد قوچان، تصریح کرد: ساخت راه آهن سبزوار به شبکه سراسری نیمه تمام است.
وی همچنین از عباس آخوندی خواست تا نسبت به آسفالته شدن باند دوم راه های سبزوار به اسفراین و بردسکن و نیز تکمیل جاده های روستاهای اطراف سبزوار و دیگر شهرهای منطقه، دستور مقتضی صادر کند.
نماینده مردم سبزوار ،جوین،جغتای،خوشاب،داورزن و ششتمد در مجلس با درخواست از رئیس جمهور در خصوص صدور ابلاغ تبدیل بخش‌های سبزوار به شهر بر اساس قانون مربوط، به تبدیل شهر ششتمد به شهرستان در دولت یازدهم اشاره و تصریح کرد: از رئیس جمهور می‌خواهم تا دستور ابلاغ این مصوبه را صادر کند.
وی با اشاره به گذشت 700 سال از قیام سربداران در دیار سربداران با شش شهرستان، گفت: این قیام به 120 سال حکمرانی مغول ها و ظلم و تعدی فرمانروایان مغول، بر ایران و دیگر مناطق آسیا خاتمه داد و از رئیس جمهور می خواهم تا این روز را گرامی بدارد.
سبحانی فر با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و رهبران این قیام که منجر به تشکیل حکومتی ملی و شیعی در دیار سربداران شد، به مشاهیر ادب و فرهنگ این شهرتان اشاره و تصریح کرد: سبزوار و دیار سربداران، مشاهیری چون حاج ملا هادی سبزواری، سید حسن غزنوی، عطاملک جوینی، بیهقی و شریعتی را در خود جای داده است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس تأکید کرد: ‌آیا وقت آن نرسیده که بعد از 700 سال، در این دیار که مرکز حکومت شیعی در ایران بوده،‌ دولت تدبیر و امید، ‌این امید را در مردم دیار سربداران زنده کرده و لایحه ایجاد استان سربداران را به مجلس تقدیم کند؟
خانه ملت

متن کامل نطق میان دستور:
بسمه تعالی
انا اعطیناک الکوثر، فصل لربک وانحر، ان شانئک هوالابتر
ولادت دخت نبی اکرم وثلاله پاکش حضرت امام راحل (ره) را به همه جهانیان وملت شریف ایران وزنان و مادران مسلمان تبریک وتهنیت عرض می نمایم .
از شخصیت فاطمه سخن گفتن بسیار دشوار است ،فاطمه یک زن بود،آنچنان که اسلام می خواهد که زن باشد . تصویر سیمای او را پیامبر (ص)خود رسم کرده بود واو را در کوره های سختی و فقر ومبارزه و آموزشهای عمیق وشگفت انسانی خویش پرورده وناب ساخته بود. وی در همه ابعاد گوناگون نمونه شده بود. وبه گفته استاد دکتر علی شریعتی فاطمه فاطمه است .لازم می دانم 31 فروردین ماه ساگرد سقراط خراسان مفسر بزرگ قرآن ، استاد محمد تقی شریعتی مزینانی ،که دکتر علی شریعتی اورا پدر، استاد ومراد خود می داند ، یاد وخاطره آنان را گرامی بداریم .
روز دوم اردیبهشت ماه روز زمین پاک را به تمامی دوستداران محیط زیست تبریک می گویم واز پاکبانان تا محیط بانان زحمت کش در سراسر کشور تقدیر، وتوصیه می کنم که با محیط زیست مهربان تر باشیم.تا با کمک شما دوستان ودولتمردان ، شهری مناسب با زندگی ما باشد نه ما مناسب زندگی شهری .
روز یازدهم اردیبهشت ماه روز جهانی کارگر را به کارگران زحمت کش تبریک عرض نموده واز دولت محترم می خواهم امنیت شغلی کارگران وسایر خواسته های بحق آنان را بیش از گذشته تامین و کارفرمایان از قراردادهای سفید امضاء خوداری وماده 10قانون نوسازی صنایع، یعنی با 25 سال بازنشستگی که در برنامه تمدید گردیده است اجرایی نمایند.
روز 12 اردیبهشت یاد وخاطره استاد شهید مرتضی مطهری وگرامی داشت روز معلم را برای تمامی معلمانی که با چشم ودلی پر وپاک در صحنه های علمی مشغول تلاشند تبریک وتهنیت عرض می نمایم واز دولت محترم انتظار می رود به پاس زحمات این عزیزان لایحه رتبه بندی معلمان را هرچه سریعتر به مجلس شورای اسلامی تقدیم نمایند ودر جهت رفع وتبعیض وفاصله حقوق شاغلین وبازنشستگان آموزش وپرورش گام موثر بردارند.
واما جناب آقای رئیس جمهور این صدای مردم دیار سربداران از شهرستان های سبزوار –جوین –جغتای-خوشاب تا داورزن وششتمد است که فریاد بر می آورند با کاهش 50٪باران و وجود خشکسالی وکاهش برداشت آب از چاههای در اختیار کشاورزان، ودامداران ، با کمک های تامین نهادهای کشاورزی ودامی وطیورهمچون کودهای شیمیایی –سموم –خوراک دام وطیور وتسهیلات مکانیزه کردن کشاورزان و با تمدید وام ها، دامداران وکشاورزان را دریابید.
انتظار می رود در این سال تامین آب شرب بهداشتی روستاهای روکی-زرقی-داشخانه –ترخاص-طالبی-ینگ-ارگ نوجوی-محمدیه-حسن آباد-بنقن-کلاوشک-درقدم –استاج-بادآشیان-مهرشاهی-کمیز به سرعت انجام پذیرد.
جناب آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی با وجود خشکسالی انتظار می رود اعتبار ویژه ای برای لایروبی قنات ها وانهار محورهای دره یام پیراکوه –از برقبان تا نوده انقلاب- واز برغمد تار ارگ نوجوی واز زرقان تا کهنه و الله آباد واز باشتین تا بروغن وچشام و مزینان وکلاته سادات ، تا کمیز وبیزه و ربع شامات وکوهمایی انجام گردد. واما در بخش صنایع :نیروگاه 500مگاواتی سیکل ترکیبی که چندین سال قبل کلنگ زنی شده است عملیات اجرایی آن شروع نشده است. تسریع در تکمیل مجتمع فولاد سبزوار بعمل اید.
جناب اقای آخوندی وزیر محترم راه وشهرسازی
دربخش راههای روستایی وبین شهری از باند دوم مسیر ترانزیت سبزوار-سلطان آباد وقوچان خبری نمی باشد واعتبار ناچیز راه آهن سبزوار به شبکه سراسری که نیمه تمام است .انتظار میرود وباند دوم مسیر سبزوار به اسفراین وبردسکن وتعویض جاده برغمد به جغتای ومنیدر وسبزوار به روداب وسبزوار به ششتمد وآسفالت جاده های سلطان آباد به حکم آباد ودره یام ویحیی آباد –مشکان واجنورد هرچه زودتر در دستور کار قرار گیرد.
جناب آقای رئیس جمهور درقانون تصریح شده است که مراکز بخش ها به شهرتبدیل شود وانتظار میرود بعداز گذشت چندین سال از مراکز بخش های عطاملک جوینی- هلالی جغتای- مشکان- ریوند هرچه زودتر ابلاغ شهرداری صادر نمایند.
فرمانداری شهرستان ششتمد که در دولت دهم مصوب ودر دولت یازدهم نیز تصویب شده است دستور ابلاغ آن هرچه زودتر صادر فرمایند.
جناب آقای دکتر روحانی دیار سربداران که اکنون با6شهرستان و شهرستان های همجوار درآستانه هفتصدمین سالگرد قیام سربداران هستیم که پس از 120 سال چیرگی قوم تاتار ومغول برایران وبسیاری از مناطق آسیا باجنبش مردمی درباشتین وسبزوار علیه ستم وتعدی فرمانروایان مغول وعاملان آنان رخ داد یادو خاطره شهداء ورهبران آزاده این قیام که منجر به تشکیل حکومت مستقل ملی وشیعی دردیار سربداران گردید گرامی بداریم .دیاری که از استوانه های فرهنگ وادب ومشاهیر همچون حاج ملاهادی سبزواری- سیدحسن غزنوی-هلالی جغتایی- عطاملک جوینی- بیهقی وشریعتی رادرخودجای داده است.آیا وقت آن نرسیده است که به 700سال قبل برگردیم واین دیارکه مرکز حکومت شیعه بوده است. دولت تدبیر وامید این امید رابه مردم این دیار برگرداند ولایحه استان سربداران رادرهفتصدمین سال نهضت سربداران تقدیم مجلس شورای اسلامی نمایند.
سبزیم چواز نسل بهاران هستیم
پاکیم چواز تبار باران هستیم
ننگ است به ماتن به مذلت دادن
ما وارث خون سربداران هستیم
سبزوارما






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.