اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 8 خرداد 1393 / کد مطلب: 8725 / نظرات: 0

رئیس اداره آموزش و پرورش داورزن:


به دلیل کاهش جمعیت برخی مدارس در حال تعطیل شدن هستند


به دلیل کاهش جمعیت برخی مدارس در حال تعطیل شدن هستند رئیس اداره آموزش و پرورش داورزن گفت: 75 درصد از آموزگاران رغبت کمتری برای حضور در مدارس شهرستان داشته و درخواست انتقالی به روستاهای مناطق محروم می‌دهند.

به گزارش "سبزوار پیام" ابراهیم رامشینی در جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه امروز بسیاری از روستاهای این منطقه به دلیل کاهش جمعیت شاهد تعطیلی مدارس نیز هستیم، اظهار داشت: امروز طرحی به عنوان مدرسه محوری در روستاها مطرح شده و روستاهایی مدارس آنان تعطیل شده‌اند، دانش‌آموزان باید به روستاهایی بروند که دارای مدارسی با تعداد دانش‌آموز بیشتری است.

وی افزود: متأسفانه برای اجرای این طرح نیز شهرستان از داشتن حتی یک دستگاه اتوبوس محروم است و نمی‌توان این دانش‌آموزان را انتقال داد.

رئیس اداره آموزش و پرورش داورزن با اشاره به نظر هئیت دولت در ارتباط با اینکه شهرستان داورزن را منطقه‌ای برخوردار اعلام کرده‌اند، ادامه داد: متأسفانه اینکار باعث شده تا 75 درصد از آموزگاران رغبت کمتری برای حضور در مدارس شهرستان داشته باشند و درخواست انتقال به روستاهای اطراف که مناطق محرومند، می‌دهند.

رامشینی با بیان اینکه در منطقه داورزن مدارس شبانه‌روزی زیادی وجود دارد، تصریح کرد: جای تأسف است که تنها ایستگاه آتش‌نشانی شهر توان اطفاء حریق در این منطقه را ندارد و اگر آتش‌سوزی در یکی از خوابگاه‌های مدارس شبانه‌روزی ما رخ دهد بسیار اسف بار خواهد بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش داورزن با اشاره به اینکه برخی روستاها جاده‌های مواصلاتی آن دارای زیرساخت‌های لازم است، متذکر شد: بسیاری از آموزگاران ما به دلیل شرایط بد راه‌های روستایی از رفت به آنها خودداری می‌کنند و اگر این راه‌های روستایی درست نشود ما سال تحصیلی جدید را باید با سرباز معلم آغاز کنیم.

وی با اشاره به دانشگاه پیام نور جغتای نیز گفت: از خواسته‌های مهم مردم این منطقه جلوگیری از بسته نشدن تنها دانشگاه شهرستان است و ما از نمایندگان این درخواست را داریم که جلو این تعطیلی را بگیرند./6
منبع: فارس




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.