اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 تير 1393 / کد مطلب: 8953 / نظرات: 0

بخشدار روداب سبزوار


دهیاران بایدبا جلب مشارکت و تعامل سازنده موجب توسعه روستاها شوند


دهیاران بایدبا جلب مشارکت و تعامل سازنده موجب توسعه روستاها شوند سبزوار پیام – بخشدار روداب سبزوار گفت : دهیاری ها نباید فقط منتظر اعتبارات دولتی بمانند بلکه با جلب مشارکت ها و فراهم کردن بستر و زمینه فعالیت ها در روستا موجب توسعه بیشتر روستاها شوند .
 
به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، محمود شم آبادی افزود : دهیاری ها نهاد عمومی خودکفایی هستند که بایستی با برنامه ریزی ، تعامل ، هماهنگی و اولویت بندی در صدد برطرف کردن مشکلات روستاها باشند .

وی با گرامیداشت 14 تیرماه روز دهیاری ها و قدردانی از خدمات دهیاران گفت : از زمان تاسیس دهیاری ها تاکنون شاهد خدمات خوبی بوده ایم .

وی با بیان اینکه خیلی از مباحث نیازمند اعتبار نیست بلکه بیشتر نیازمند تدبیر ،هماهنگی و آماده سازی بستر است ، افزود : دهیاران باید دانشی خوبی نسبت به مسائل روستاها داشته و با تعاملی خوبی که با شوراها و مردم دارند بتوانند مسائل را اولویت بندی کنند.

بخشدار روداب سبزوار ادامه داد : دهیاران باید در مباحث گوناگون بتوانند فعالیت های روستاها را براساس وحدت ، انسجام و مشورت صاحبنظران پیش ببرند.

وی دهیاران را بازوی اجرایی شوراهای اسلامی عنوان کرد و گفت : تشکیل شوراها و دهیاری ها به عنوان مدیریت نوین روستاها است زیرا قبل از پیروزی انقلاب مدیریت روستایی مشارکتی و انتخابی نبوده بلکه براساس نظام ارباب و رعیتی بود .

بخشدار روداب سبزوار یکی از مشکلات مربوط به دهیاری ها را وجود خلاء های قانونی دانست و گفت : خیلی از قوانین دهیاری ها هنوز بخشنامه های داخلی است و قوانین مصوب نیست.

شم آبادی ادامه داد : انتظارات از دهیاران در خصوص روستاها زیاد است و از طرفی این وظایف با اختیارات قانونی آنان همخوانی ندارد.

وی با اشاره به برخی از اختلافات در روستاها هم گفت : دهیاران بایستی دانش کافی از همه مسائل روستاها و ریشه تاریخی این مباحث داشته باشند تا بتوانند با اتحاد ، تعامل و هماهنگی مسائل و مشکلات روستاها را حل کنند .

بخش روداب سبزوار دارای 61 روستا است که 41 روستای آن بالای 20 خانوار جمعیت داشته و دهیاری دارند./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.