اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 مرداد 1393 / کد مطلب: 9148 / نظرات: 0


اهدای خون در شهرستان سبزوار 15 درصد افزایش یافت


سبزوار پیام- رییس پایگاه انتقال خون سبزوار از افزایش 15 درصدی اهداکنندگان خون در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
 
به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، دکتر پرستو جمیلی افزود : در این مدت پنج هزار و چهار نفر برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون سبزوار مراجعه کردند که از این تعداد چهار هزار و 460 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی گفت : دو هزار و 421 نفر از اهداکنندگان خون در این مدت اهدا کنندگان مستمر بودند و در مجموع بیش از 54 درصد از افرادی که خون اهدا می کنند، اهدا کنندگان مستمر هستند.

وی افزود :اهداکنندگان مستمر ،اهدا کنندگانی هستند که حداقل سالی دو بار خون اهدا کرده و جزء مطمئن ترین و سالم ترین اهداکنندگان خون به شمار می روند.

وی بیان کرد : تعداد اهداکنندگان مستمر شاخصی از میزان مشارکت و توسعه اجتماعی است.

وی با اشاره به 9 مردادماه روز ملی اهدای خون نیز گفت : در این روز 93 نفر به پایگاه انتقال خون سبزوار مراجعه کردند که 77 نفر موفق به اهدای خون شدند.

رییس پایگاه انتقال خون سبزوار افزود : 58.4 درصد از اهداکنندگان روز ملی اهدای خون در این شهرستان جزء اهدا کنندگان مستمر بودند.

وی گفت : در آستانه جشن 40 سالگی سازمان انتقال خون ایران ، امیدواریم تا امسال تجدید میثاقی برای برداشتن گام های استوار، همراه با تدبر، تعقل و نوآوری در مسیر بهینه سازی مصرف خون و فراورده های خونی و بهبود کیفیت زندگی گیرندگان خون باشد.

وی همچنین اهدای خون را مشارکت در حفظ و ارتقای سلامت بیماران و در نهایت جامعه عنوان کرد و افزود: اهدای خون سهیم شدن در خودکفایی ملی برای تهیه محصولات خونی است.

رییس پایگاه انتقال خون سبزوار گفت : در حال حاضر با وجود پیشرفتهای چشمگیر در زمینه پزشکی هنوز هیچ گونه جایگزین مصنوعی برای برای خون ساخته نشده است.

وی افزود: فقط خونی که توسط انسانهای نیکوکار اهدا می شود می تواند جان انسانهای دیگر را از مرگ نجات بخشد.

دکتر جمیلی ادامه داد : عدم وجودجایگزین مناسب برای خون ، محدود بودن مدت زمان نگهداری خون و فرآورده های خونی و همیشگی بودن نیاز به خون و فرآورده های آن سبب شده تا اهدای خون از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار شود./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.