اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 خرداد 1394 / کد مطلب: 9943 / نظرات: 0

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری سبزوار


برنامه های اوقات فراغت باید نوگرا ،پرمحتوا و فرحبخش باشد


  معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری سبزوار گفت: برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان بایستی به محتوا ،روحیه ی نوگرایی، تنوع طلبی و فرح بخشی مخاطبان توجه کرد و این برنامه ها همیشه تداوم داشته باشد .   

حسین میردشتی  در نشست ستاد غنی سازی اوقات فراغت سبزوار اظهار کرد: برنامه های ستاد اوقات فراغت باید در طول سال برای دانش آموزان ،جوانان و خانواده ها تداوم داشته باشد و نباید فقط مختص به فصول تابستان باشد .
وی با بیان اینکه بحث پر کردن اوقات فراغت جوانان و دانش آموزان یکی از دغدغه های مسوولان است ، افزود: باید از تمامی امکانات موجود شهرستان برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان استفاده بهینه شود .
معاون فرماندار سبزوار گفت : اوقات فراغت بهترین زمانی است که جوانان و دانش آموزان ما می توانند با فکر و برنامه ریزی ،توانمندی های خود را به فعل تبدیل کنند .
میردشتی از اعضای ستاد اوقات فراغت ، مسوولان و دستگاههای فرهنگی این شهرستان خواست ،با ارائه طرح های مناسب برای غنی سازی و کیفی کردن اوقات فراغت جوانان برنامه ریزی کنند .
وی از اعضای این ستاد خواست تا در خصوص جذب بیشتر جوانان و دانش آموزان به کلاس های پایگاههای غنی سازی اوقات فراغت این شهرستان تلاش کنند.
دبیر ستاد غنی سازی اوقات فراغت سبزوار هم در این نشست گفت : برنامه ریزی های اعضای این ستاد باید بر اساس اقتضائات، ظرفیت ها و انتظارات بازه های سنی باشد .
حسین رجبی اظهار کرد: برنامه های اوقات فراغت باید با مشارکت جوانان ،پیوسته و پویا بوده و به کیفی کردن برنامه ها توجه داشته باشیم .
رئیس آموزش و پرورش ششتمد سبزوار هم گفت : در این جلسات علاوه بر دانش آموزان و جوانان باید برای خانواده ها و شاد بودن اقشار مختلف جامعه برنامه ریزی داشته باشیم .
مرتضی زیبایی بر کیفی کردن برنامه های این ستاد تاکید و افزود: دانش آموزان ما باید در ایام اوقات فراغت کارآفرین شوند و این عزیزان از اوقات فراغت خود بنحو احسن استفاده کنند.
رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت سبزوار هم برگزاری تورهای صنعتی را برای جوانان و دانش آموزان توصیه کرد و گفت : برگزاری این تورها سبب ارتقای سطح آگاهی و اطلاغات جوانان با بخش صنعت و کارآفرینی می شود .
علی امید بخش اظهار کرد: ما برای برگزاری این تورها آماده همکاری با آموزش و پرورش ،دانشگاهها و سایر دستگاههای این شهرستان می باشیم .
رئیس دانشگاه پیام نور سبزوار نیز تهیه طرح پژوهشی غنی سازی اوقات فراغت را پیشنهاد داد و گفت : در برنامه های اوقات فراغت بایستی نقاط ضعف را بر طرف و نکات مثبت را تقویت کنیم .
ابوالقاسم امیر احمدی از اداره ورزش و جوانان ،دانشگاهها و سایر دستگاههای اجرایی سبزوار خواست تا امکانات ورزشی و فرهنگی هنری خود را در فصل تابستان به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان و جوانان این شهرستان قرار دهند.
محبوبه طبسی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار هم گفت : کانون های فرهنگی هشتگانه و 126 کانون فرهنگی هنری مساجد و تعدادی موسسات فرهنگی هنری و همچنین موسسه فرهنگی قرآن و عترت سبزوار برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و جوانان در سطح این شهرستان فعال می باشند.
در تابستان سال گذشته بیش از 72 هزار نفر از دانش آموزان و جوانان سبزوار جذب 338 پایگاه غنی سازی اوقات فراغت این شهرستان شده بودند .
بیشترین پایگاههای ستاد غنی سازی اوقات فراغت پارسال سبزوار توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ،آموزش و پرورش ،ناحیه مقاومت بسیج و تبلیغات اسلامی این شهرستان راه اندازی شده بود .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.