اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 30 خرداد 1394 / کد مطلب: 9997 / نظرات: 0


فرماندار از کمبود پزشک و امکانات درمانی داورزن ابراز ناخرسندی کرد


فرماندار از کمبود پزشک و امکانات درمانی داورزن ابراز ناخرسندی کرد  فرماندار داورزن از کمبود پزشک و امکانات درمانی در این شهرستان تازه تاسیس ابراز ناخرسندی کرد و گفت : هم اکنون این شهرستان از داشتن یک مرکز درمانی شبانه روزی محروم است.
 
رضا فلاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کمبود پزشک و شبانه روزی نبودن مراکز بهداشتی درمانی این شهرستان نارضایتی مردمی را در پی داشته است .

وی افزود: برای افزایش پزشک و شبانه روزی کردن درمانگاههای بهداشتی درمانی این شهرستان مذاکرات و مکاتباتی با مسوولان و دانشگاه علوم پزشکی سبزوار انجام شده است.

فرماندار داورزن با اشاره به وجود پنج مرکز بهداشتی و درمانی در این شهرستان گفت : حداقل بایستی مرکز بهداشتی و درمانی شهر داورزن به صورت شبانه روزی به مردم و مسافران عبوری از این شهرستان خدمات رسانی کنند و درب این مرکز درمانی همیشه به سوی مراجعین باز باشد .

وی اظهار کرد: در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل مردم این شهرستان به خاطر نبود مراکز درمانی شبانه روزی مجبور هستند بیماران را برای مداوا به مراکز درمانی سبزوار منتقل کنند .

فلاحی با اشاره به تردد سالانه 20 میلیون مسافر و زائر از مسیر این شهرستان بر لزوم شبانه روزی شدن مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان داورزن تاکید کرد.

فرماندار داورزن افزود: مجروحان حوادث جاده ای این شهرستان به خاطر نبود بیمارستان باید برای درمان به بیمارستانهای شهرستان سبزوار منتقل شوند .

داورزن در مسیر جاده اصلی تهران - مشهد و مسیر بین المللی قرار دارد که در فاصله ۱۸۵ کیلومتری شاهرود و ۷۵ کیلومتری سبزوار واقع شده و بیشترین آمار حوادث رانندگی و واژگونی خودرو ها در این مسیر اتفاق می افتد .

فرماندار داورزن همچنین با تاکید بر لزوم شتاب در تکمیل پروژه مرکز درمان بستر این شهرستان گفت: تکمیل و تجهیز این مرکز درمانی 10 تختخوابی یکی از نیازهای اصلی و اساسی مردم شهرستان داورزن است.

وی ابراز امیدواری کرد این مرکز درمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دستگاههای ذیربط امسال تکمیل و بهره برداری شود .

وی با اشاره به عبور سالانه میلیونها مسافر و زائر از مسیر این شهرستان گفت : راه اندازی این مرکز درمانی در غرب استان خراسان رضوی بسیار ضروری است.

فرماندار شهرستان داورزن راه اندازی این مرکز درمانی را برای مداوای سریع مصدومان جاده ای بسیار مهم و ضروری عنوان کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان داورزن هم به خبرنگار ایرنا گفت : در حال حاضر یک مرکز بهداشتی و درمانی شهری شبانه روزی در شهر داورزن و چهار مرکز بهداشتی درمانی درمانی در روستاهای صدخرو ، مزینان ،مقیسه و ریوند این شهرستان خدمات رسانی می کنند.

رضا خسروجردی با بیان اینکه مرکز بهداشتی و درمانی شهر داورزن دارای دو پزشک عمومی است ،افزود: این مرکز درمانی در ساعات غیر اداری هم بیماران اورژانسی و گروه هدف را پذیرش می کنند .

وی اظهار کرد :در مجموع هشت پزشک عمومی در مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی این شهرستان مستقر هستند.

خسروجردی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده افزود: انصافا دولت یازدهم و دانشگاه علوم پزشکی سبزوار توجه ویژه ای به مسائل بهداشتی و درمانی شهرستان داورزن دارد و پیگیر هستیم تا مرکز درمان بستر این شهرستان در سالجاری راه اندازی شود.

وی افزود: این مرکز درمانی امکانات شبانه روزی خواهد داشت و دارای پنج پزشک شبانه روزی ،یک پزشک متخصص ، آزمایشگاه مجهز ، رادیو لوژی و ....خواهد بود .

وی بیان کرد: همچنین 19 خانه بهداشت در سطح شهر و روستاهای شهرستان داورزن خدمات رسانی می کنند که هر کدام از آنها تعدادی روستاهای اقماری را تحت پوشش دارند .

در مجموع 87 نفر شامل پزشک ، بهورز ، بهیار ، پرستار ،کاردان و کارشناس تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان داورزن فعالیت دارند.

داورزن از بخش های پیشین سبزوار می باشد که در اردیبهشت سال 1391 به شهرستان ارتقا یافت و در 22 بهمن ماه همان سال فرمانداری این شهرستان افتتاح شد.

این شهرستان 21 هزار نفری با یک شهر و 38 روستا در 310 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.